Новини

Німці створили унікальний електродвигун для електромобілів

Німецька компанія Mahle розробила електромотор, який може постійно працювати під навантаженням понад 90% від пікового.

Електродвигун Superior Continuous Torque (SCT) не перегрівається на переважній більшості жорстких режимів експлуатації. При цьому він компактний і легкий, що також робить його дешевшим.

Звичайні електродвигуни не можуть довго працювати на навантаженнях, близьких до максимальних – вони банально перегріваються. Доходить до того, що в електромобілях тривале навантаження на електродвигуни не піднімається вище 50-60% від пікової. Щоб краще охолоджувати електродвигун, його доводиться робити масивнішим — більшим і важчим. Так можна збільшити тривале навантаження на електродвигун до 70-80%, але досить великою ціною як у грошах, так і за рахунок втрати частини корисного навантаження (яку з’їсть зайва вага електродвигуна).

Німецьким інженерам вдалося розробити легкий та потужний електричний двигун, який може тримати постійне навантаження понад 90% від максимального. Вантажівка з таким двигуном легко подолає крутий підйом з важким вантажем у кузові, а гоночний електромобіль покаже дива роботи під навантаженням на трасі.

Секрет розробки полягає в автоматичній подачі оливи для охолодження. Олива всмоктується через центральний забірник і за рахунок відцентрової сили ротора, що обертається, прокачується навколо котушок. Нагріта олива з двигуна може використовуватися для обігріву вузлів і агрегатів електромобіля, наприклад, акумуляторного блоку взимку, або охолоджуватися через радіатори.

Більш того, конструктори Mahle розробляють версію електродвигуна, що охолоджується оливою, без постійних (неодимових) магнітів. Такі електродвигуни не залежатимуть від поставок рідкісноземельної сировини і будуть дешевшими, хоча за рахунок заміни магнітів на електрообмотку двигуни будуть трохи більшими.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Назвали топ-5 найкращих корейських автомобілів, які довго служать і не підводять

Корейський автопром останнім часом значно підвищив якість своїх автомобілів, що зробило їх одними з найнадійніших…

16.04.2025

Термін – 10 днів, інакше штраф: кому з водіїв необхідно терміново замінити права

Українські водійські права зазвичай дійсні протягом 30 років, тому багато водіїв забувають про необхідність їх…

16.04.2025

Новий бюджетний гібридний кросовер MG ZS представили в Україні

Український ринок поповнився новим поколінням доступного кросовера MG ZS. Модель вийшла одразу в кількох модифікаціях…

16.04.2025

ТОП-5 японських автомобілів, які довго служать і не підводять

Японські авто давно зарекомендували себе як приклад надійності, витривалості та простоти в обслуговуванні. У багатьох…

15.04.2025

Скласти іспит на водійські права онлайн через «Дію»: Мінцифра розробляє нову послугу

Мобільний застосунок «Дія» вже давно став універсальним інструментом для українців — тут можна зберігати документи,…

15.04.2025

Як часто потрібно змінювати моторне мастило в сучасному автомобілі

Заміна моторного мастила — одна з ключових процедур технічного обслуговування автомобіля. І хоча ще кілька…

15.04.2025