Новини

Українським водіям загрожує штраф за порушення “температурного режиму”: кого стосується

В особливо спекотні літні дні, внаслідок підвищення температури повітря та потрапляння сонячних променів на асфальтне покриття, воно прогрівається інколи до 70 градусів та стає м’яким, неначе пластилін. Таким чином, вантажівки можуть пошкодити асфальт та деформувати його. Аби цього не сталося законодавством передбачено певні обмеження та заборони руху великовагових транспортних засобів. А також адміністративна відповідальність за невиконання правил.

Зокрема, відповідно до п.35 Порядку від 27.06.2007 №879 рух великовагових транспортних засобів може бути тимчасово обмежено або заборонено у разі настання погодно-кліматичних умов, за яких експлуатація таких транспортних засобів може призвести до значного пошкодження автомобільних доріг або негативно позначитися на безпеці руху.

У той же час, ці обмеження повинні підтверджуватися встановленими дорожніми знаками із вказанням чітких критеріїв для заборони руху. Такі знаки можуть бути встановлені на певних автошляхах за рішенням органів місцевого самоврядування. За порушення вимог передбачається штраф у розмірі 340 грн (ч.1 ст.122 КУпАП).

Також діючими є постійні обмеження на заборону руху транспортних засобів фактичною масою понад 24 тонни і навантаженням на вісь 7 тонн удень за температури повітря вище +28 С° (п. 35 Порядку від 27.06.2007 №879).

Варто зазначити, що дані заборони не стосуються транспортних засобів, що здійснюють перевезення небезпечних, швидкопсувних вантажів, живих тварин і птиці.

Вказані обмеження не передбачають обов’язкового додаткового встановлення дорожніх знаків. Порушення цих правил проїзду великоваговим транспортом тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі 510 грн. (ст. 132-1 КУпАП). Водночас можливе затримання автомобіля (ст.265-2 КУпАП).

Доказами адміністративного правопорушення за цією статтею може бути підтверджена інформація про температуру повітря на зазначеній ділянці дороги. При цьому вага транспортного засобу може бути зафіксована лише шляхом документального контролю або точного контролю у вигляді зважування у пункті габаритно-вагового контролю.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

ТОП-5 найнадійніших вживаних авто до $10 000, які ще довго служитимуть

У 2025 році знайти надійне вживане авто до 10 000 доларів — завдання не з…

10.05.2025

ТОП-5 найпроблемніших бюджетних авто з пробігом, які “виїдають” гроші своїх власників

Купівля бюджетного автомобіля з пробігом здається вигідним рішенням — до моменту, поки не починаються постійні…

10.05.2025

Конфіскація авто у 2025 році: за що українці можуть втратити свій транспорт

У 2025 році в Україні зростає кількість випадків, коли водії втрачають свої автомобілі через дії…

10.05.2025

Нові правила техогляду в Україні з 2025 року: що зміниться для водіїв

Після багаторічних дискусій техогляд офіційно повертається в життя українських водіїв. У 2025 році в Україні…

09.05.2025

ТОП-7 кросоверів, які найменше втрачають у ціні на вторинному ринку в 2025 році

Коли мова йде про купівлю автомобіля, важливо враховувати не лише початкову вартість, а й те,…

09.05.2025

Toyota Corolla втратила свій найдешевший двигун

Toyota Corolla 2026 року втратила найдешевший двигун, але залишилася доступною. Новинка отримала гібридну установку та…

09.05.2025