В особливо спекотні літні дні, внаслідок підвищення температури повітря та потрапляння сонячних променів на асфальтне покриття, воно прогрівається інколи до 70 градусів та стає м’яким, неначе пластилін. Таким чином, вантажівки можуть пошкодити асфальт та деформувати його. Аби цього не сталося законодавством передбачено певні обмеження та заборони руху великовагових транспортних засобів. А також адміністративна відповідальність за невиконання правил.
Зокрема, відповідно до п.35 Порядку від 27.06.2007 №879 рух великовагових транспортних засобів може бути тимчасово обмежено або заборонено у разі настання погодно-кліматичних умов, за яких експлуатація таких транспортних засобів може призвести до значного пошкодження автомобільних доріг або негативно позначитися на безпеці руху.
У той же час, ці обмеження повинні підтверджуватися встановленими дорожніми знаками із вказанням чітких критеріїв для заборони руху. Такі знаки можуть бути встановлені на певних автошляхах за рішенням органів місцевого самоврядування. За порушення вимог передбачається штраф у розмірі 340 грн (ч.1 ст.122 КУпАП).
Також діючими є постійні обмеження на заборону руху транспортних засобів фактичною масою понад 24 тонни і навантаженням на вісь 7 тонн удень за температури повітря вище +28 С° (п. 35 Порядку від 27.06.2007 №879).
Варто зазначити, що дані заборони не стосуються транспортних засобів, що здійснюють перевезення небезпечних, швидкопсувних вантажів, живих тварин і птиці.
Вказані обмеження не передбачають обов’язкового додаткового встановлення дорожніх знаків. Порушення цих правил проїзду великоваговим транспортом тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі 510 грн. (ст. 132-1 КУпАП). Водночас можливе затримання автомобіля (ст.265-2 КУпАП).
Доказами адміністративного правопорушення за цією статтею може бути підтверджена інформація про температуру повітря на зазначеній ділянці дороги. При цьому вага транспортного засобу може бути зафіксована лише шляхом документального контролю або точного контролю у вигляді зважування у пункті габаритно-вагового контролю.
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…
В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…