Новини

Перший електричний Rolls-Royce: що про нього відомо

Компанія Rolls-Royce взяла участь у Паризькому автосалоні – ймовірно, щоб не змішатися з натовпом китайських прем’єр. Проте саме у дні проведення виставки британці розсекретили свою важливу новинку.

Представлено першу електричну модель під назвою Spectre, тобто «привид» французькою. Вона відкриває собою епоху Rolls-Royce 3.0, хоча першим етапом вважається не поява першого автомобіля Rolls-Royce в 1904 році, а початок роботи нинішньої компанії Rolls-Royce Motor Cars у січні 2003-го. Етап 2.0 розпочався у 2017 році з виходом нового Фантома та триває досі. Ну а третій етап бере початок прямо зараз.

Експерименти з електромобілями компанія Rolls-Royce веде більше десяти років, адже ще в 2011 році було представлено прототип Rolls-Royce 102EX, тобто Phantom з електроприводом, але тоді далі одного екземпляра справа не пішла. Хоча, здавалося б, електропривід для Роллс-Ройсів — те, що лікар прописав. Адже всю свою історію ця марка прагнула робити машини з мінімальним рівнем шумів та вібрацій. Відмова від двигуна внутрішнього згоряння на користь електромоторів дозволяє зробити у цьому напрямі величезний стрибок. Тепер батарейний Rolls-Royce стає реальністю.

Дводверний Rolls-Royce Spectre фактично замінить собою модель Wraith, виробництво якої якраз добігає кінця (прийом замовлень закрито ще навесні): їх ріднить форма кузова з похилим дахом (фастбек). Хоча розробникам більше подобається називати Spectre духовним спадкоємцем автомобіля Rolls-Royce Phantom Coupe, який випускали з 2008 до 2016 року. За розмірами електромобіль виявився якраз між цими двома моделями: довжина – 5453 мм, ширина – 2080 мм, висота – 1559 мм. Розмір колісної бази – 3210 мм.

На щастя, Spectre виявився не настільки радикальним, як електронний концепт-кар Rolls-Royce 103EX шестирічної давності. На дизайнерську революцію в компанії не зважилися, тож в електромобілі повністю розпізнається справжній Rolls-Royce. Але еволюційних змін все ж чимало. Оптика тепер “перевернута” – з бровами ходових вогнів і затемненими основними фарами. Традиційні грати на передку збережені, причому в неї вбудовано 22 світлодіоди для підсвічування, але ніякого радіатора за нею вже немає. Ця «плита» стала найширшою за всю історію Роллс-Ройсів, проте це лише компенсація за зменшену висоту.

Інженери добре попрацювали над аеродинамікою. Згладжені кути, вивірені поверхні і навіть оптимізована форма статуетки на носі дозволили досягти дуже гідного коефіцієнта Cd 0,25, хоча спочатку інженери розраховували на показник 0,26. Двері, як і раніше, відчиняються проти ходу, і вони теж поставили рекорд: їх довжина досягає 1,5 метра! Стандартні колеса мають посадковий діаметр 23 дюйми.

Чотиримісний салон оформлений так само, як у сучасних бензинових Роллсів. Збережено і повністю аналоговий блок клімат-контролю, і витяжні манетки заслінок у дефлекторах вентиляції, і підкермову “кочергу” перемикання режимів трансмісії. Прилади віртуальні, але вони такі й в інших моделей компанії. Зоряний декор тепер можна замовити не тільки для стелі, але також для дверей (по 5876 світлодіодів у кожній) та бічних стінок. А в панель перед пасажиром інкрустовано 5500 світлових точок.

В основу електромобіля лягла та сама “Архітектура розкоші” (Architecture of Luxury), на якій базуються сучасні моделі Phantom, Ghost і Cullinan: це просторова рама з алюмінієвими кузовними панелями. Встановлений під підлогою тяговий акумулятор масою приблизно 700 кг використовували як додаткову шумоізоляцію салону, а його потужний каркас дозволив збільшити жорсткість кузова відразу на 30%. Також цікаво, що перехід від ДВС на електротягу спричинив збільшення загальної довжини використаної в машині електропроводки з 2 км у нинішніх Роллсів до 7 км.

У пневматичній підвісці під назвою Planar suspension є одне важливе нововведення – стабілізатори поперечної стійкості, що розмикаються. Якщо у позашляховиків така система дозволяє збільшити вертикальний хід коліс, то у випадку з Роллс-Ройсом мета інша. Стабілізатори розмикаються під час руху прямою, щоб зробити підвіску дійсно незалежною: коливання одного колеса не передаються іншому. Система керування підвіскою зав’язана на навігатор і перед поворотами електроніка превентивно замикає стабілізатори.

Spectre має чотири електромотори сукупною віддачею 585 к.с. і 900 Нм, але про жодні хитрощі на кшталт управління вектором тяги або спорт-режиму тут немає: Rolls-Royce не про це. Ємність тягової батареї – 120 кВт∙год, приблизна дальність ходу – 520 км за циклом WLTP. З місця до сотні електромобіль спорядженою масою 2975 кг може розігнатися за 4,5 с. Втім, всі ці параметри ще можуть змінитися, тому що програма випробувань поки що виконана лише на 55% і попереду ще багато етапів тонкого доведення. Постачання «привидів» клієнтам розпочнуться лише у четвертому кварталі 2023 року. За ціною Spectre розташується між моделями Cullinan та Phantom: орієнтовно від 275 тисяч фунтів стерлінгів.

Надалі всі нові автомобілі Rolls-Royce будуть лише електричними. Нинішні бензинові моделі Phantom, Cullinan та Ghost ще відносно свіжі, так що їх випуск буде продовжуватися, очікуються планові оновлення та нові модифікації. І лише в міру завершення життєвих циклів на зміну цим моделям прийдуть електромобілі. Повністю перейти на електротягу у компанії Rolls-Royce розраховують до кінця 2030 року.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025