Новини

В Україні ще один штраф знову виявився незаконним

Укртрансбезпека програла в суді чергову справу з автоматичного зважування.

Так, законом встановлена конкретна форма постанови про накладення адміністративних штрафів за перевищення вагових норм по автоматичній фіксації. Однак Укртрансбезпека не дотримується цих вимог закону та виносить постанови з порушенням закону.

Вимоги до постанови чітко визначено в додатку №1 до Інструкції, затвердженої Наказом Мініфраструктури від 27.09.2021 №512. Однак фактично Укртрансбезпека виносить постанови з порушенням передбаченого законом порядку. Зокрема не вказує у цих постановах базові показники щодо фактичної маси автомобіля, нормативного параметра та інших обов’язкових відомостей.

Такі протиправні дії позбавляють перевізників можливості перевірити достовірність зроблених Укртрансбезпекою обчислень штрафних санкцій. Оскільки від правильності таких розрахунків залежить розмір штрафу.

Суди скасовують протиправні постанови Укртрансбезпеки. Однак остання, замість того, щоб виправити ці недоліки, продовжує виписувати штрафи з порушенням закону.

У одній з таких ситуацій відносно перевізника винесли 4 постанови за перевищення вагових норм на загальну суму штрафу 51 000 грн. В усіх постановах було зазначено лише розмір перевищення і відсоток перевищення.

З цих постанов не було зрозуміло, яка була фактична вага транспортного засобу, і яка вагова норма була взята до обчислення. Не було вказано відомостей про кількість осей на транспортному засобі та про нормативні вагові параметри на кожну вісь на відповідній ділянці дороги.

Не було зрозуміло, на якій підставі зроблено висновок, що осі є здвоєними чи строєними, оскільки постанови навіть не містили жодних відомостей про вимірювання відстаней між осями. Тобто постанови не містили базових відомостей, вказання яких відповідно до закону є обов’язковим.

Дослідивши спірні постанови, Шостий апеляційний адміністративний суд зробив висновок про неналежне оформлення постанов, яке полягає у відсутності обов’язкових числових показників. Зокрема, таких як фактична вага транспортного засобу та нормативні параметри, які враховувалися при розрахунку.

За результатами розгляду справи апеляційний суд визнав постанови Укртрансбезпеки про накладення штрафів по автоматичному зважуванню незаконними та скасував їх (Постанова суду від 31.10.2022 у справі №372/4713/21).

Як наслідок діяльність Укртрансбезпеки у цьому випадку призвела до того, що окрім недоотримання цих коштів до бюджету, держава витратила ще й кошти на оплату послуг приватних адвокатів, які представляли інтереси Укртрансбезпеки в суді.

Recent Posts

Найцікавіші нові моделі авто 2025 року: ТОП 5 кращих варіантів

Автомобільний світ 2025 року вражає розмаїттям, але серед десятків новинок є ті, що задають тон.…

10.04.2025

Топ-5 німецьких автомобілів, які добре переносять газ (ГБО)

Встановлення газобалонного обладнання (ГБО) — популярне рішення серед українських водіїв, які хочуть знизити витрати на…

10.04.2025

ТОП-5 німецьких автомобілів, які вважаються еталоном надійності та довговічності

Німецький автопром давно асоціюється з якістю, технічною досконалістю та ресурсом, якого вистачає на сотні тисяч…

10.04.2025

Секрети довговічності Toyota: чому ці авто проїжджають 500 000 км і більше?

Чому слово "Toyota" стало майже синонімом надійності? Багато хто чув історії про ці автомобілі, що…

07.04.2025

ТОП-5 надійних вживаних бюджетних автомобілів до 5 років: довговічність без зайвих витрат

Обираючи вживаний автомобіль, більшість покупців звертають увагу не лише на ціну, а й на надійність,…

04.04.2025

У сервісному центрі МВС виявили водійське посвідчення, видане 30 лютого

У сервісному центрі МВС зафіксували вкрай незвичний випадок — на перевірку потрапило фальшиве водійське посвідчення,…

04.04.2025