Новини

В Україні ще один штраф знову виявився незаконним

Укртрансбезпека програла в суді чергову справу з автоматичного зважування.

Так, законом встановлена конкретна форма постанови про накладення адміністративних штрафів за перевищення вагових норм по автоматичній фіксації. Однак Укртрансбезпека не дотримується цих вимог закону та виносить постанови з порушенням закону.

Вимоги до постанови чітко визначено в додатку №1 до Інструкції, затвердженої Наказом Мініфраструктури від 27.09.2021 №512. Однак фактично Укртрансбезпека виносить постанови з порушенням передбаченого законом порядку. Зокрема не вказує у цих постановах базові показники щодо фактичної маси автомобіля, нормативного параметра та інших обов’язкових відомостей.

Такі протиправні дії позбавляють перевізників можливості перевірити достовірність зроблених Укртрансбезпекою обчислень штрафних санкцій. Оскільки від правильності таких розрахунків залежить розмір штрафу.

Суди скасовують протиправні постанови Укртрансбезпеки. Однак остання, замість того, щоб виправити ці недоліки, продовжує виписувати штрафи з порушенням закону.

У одній з таких ситуацій відносно перевізника винесли 4 постанови за перевищення вагових норм на загальну суму штрафу 51 000 грн. В усіх постановах було зазначено лише розмір перевищення і відсоток перевищення.

З цих постанов не було зрозуміло, яка була фактична вага транспортного засобу, і яка вагова норма була взята до обчислення. Не було вказано відомостей про кількість осей на транспортному засобі та про нормативні вагові параметри на кожну вісь на відповідній ділянці дороги.

Не було зрозуміло, на якій підставі зроблено висновок, що осі є здвоєними чи строєними, оскільки постанови навіть не містили жодних відомостей про вимірювання відстаней між осями. Тобто постанови не містили базових відомостей, вказання яких відповідно до закону є обов’язковим.

Дослідивши спірні постанови, Шостий апеляційний адміністративний суд зробив висновок про неналежне оформлення постанов, яке полягає у відсутності обов’язкових числових показників. Зокрема, таких як фактична вага транспортного засобу та нормативні параметри, які враховувалися при розрахунку.

За результатами розгляду справи апеляційний суд визнав постанови Укртрансбезпеки про накладення штрафів по автоматичному зважуванню незаконними та скасував їх (Постанова суду від 31.10.2022 у справі №372/4713/21).

Як наслідок діяльність Укртрансбезпеки у цьому випадку призвела до того, що окрім недоотримання цих коштів до бюджету, держава витратила ще й кошти на оплату послуг приватних адвокатів, які представляли інтереси Укртрансбезпеки в суді.

Recent Posts

Чи витрачає автомобіль більше бензину влітку: міфи і реальність

З настанням літнього сезону багато водіїв задаються питанням: чи витрачають автомобілі більше бензину влітку? Відповідь…

19.05.2024

Які дизельні автомобілі найбільш ненадійні: назвали ТОП-3 найгірших моделі

Ринок дизельних автомобілів славиться своєю економічністю та довговічністю, проте не всі моделі можуть похвалитися надійністю.…

19.05.2024

Найкращі спортивні автомобілі з пробігом: ТОП-10 моделей

Спортивний автомобіль - це покупка, заснована на чистих емоціях. Від розгону до керованості, такі автомобілі…

19.05.2024

ЄС вимагає від України підняти ціни на бензин і дизель: наскільки подорожчає пальне

Нова директива Європейського Союзу про підвищення мінімальних ставок на автомобільне паливо зобов'язує Україну, як кандидата…

19.05.2024

ТОП-5 машин з пробігом, які українці привозять зі США

Останніми роками в Україні зріс попит на вживані автомобілі зі США. Незважаючи на війну і…

19.05.2024

Як поліцейські розпізнають брехню водія: назвали 7 явних ознак

Зупинка автомобіля поліцією - це завжди стрес, але деякі водії при цьому намагаються обдурити патрульних,…

19.05.2024