Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Українські “євробляхи” у Польщі можна легально використовувати лише півроку після ввезення. Потім авто необхідно розмитнити, що є вкрай невигідним варіантом

До Польщі через війну виїхали близько 600 тис. українців зі своїми автомобілями на вітчизняній реєстрації. За шість місяців після ввезення такі машини потрібно або розмитнити, або вивезти за межі Євросоюзу, повідомляє Інститут досліджень авторинку (ІДА).

Термін у півроку переривається та починається знову, якщо власник авто виїжджає за межі ЄС і повертається – за аналогією з “євробляхами” в Україні.

Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС у перші місяці повномасштабної війни, період легального використання автомобіля добігає кінця або вже завершився. Тож власники транспортних засобів, зареєстрованих в Україні, мають вирішити, що робити далі: вивезти авто за межі ЄС або поставити там на облік – кажуть аналітики.

Водночас розмитнювати авто з України в Польщі у більшості випадків невигідно: крім більш низької ринкової ціни на аналогічні моделі, потрібно сплатити мито, акциз, ПДВ. Це все сягає 50% від вартості машини.

Крім того, продати авто на українських номерах в ЄС заборонено митним законодавством. Навіть якщо українець продає авто українцю, за це передбачено штраф.

Рішенням може бути віддалене переоформлення машин за допомогою мобільних сервісних центрів за кордоном, запуск яких було нещодавно анонсовано МВС.

Також вже від середини грудня має запрацювати послуга з продажу та перереєстрації автомобілів у мобільному додатку “Дія”. Машину можна буде продати онлайн – укласти електронний договір купівлі-продажу, підписати його електронним ключем та отримати електронне свідоцтво про реєстрацію.

Однак в ІДА зазначають, що для реалізації таких варіантів влада Польщі має дозволити продавати тимчасово ввезені авто. Альтернативою могла б стати тимчасова реєстрація за аналогією з гуманітарним транспортом в Україні.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025