Новини

В Україні помітили на дрогах справжній раритет: однокласник «Таврії»

Сьогодні Oltcit Club вже раритетний автомобіль, хоча наприкінці 80-х це була одна з перших легкових іномарок, що офіційно постачалася для продажу нашому населенню. Днями вдалося сфотографувати одну таку машину на київських вулицях. Примітно, що вона на старих номерних знаках, тому не виключено, що має ще першого власника.

Автомобілі Oltcit є дітищем румунсько-французького СП, 36% акцій якого було за фірмою Citroen. Не дивно, що в основі моделі Club лежить модель Сitroen Axel, яку готували на заміну машині Citroen 2CV. Виробництво розгорнулося 1981 року на заводі у Крайові. Примітно, що навіть емблема Oltcit скидалася на «ситроєнівську», тільки тут був один шеврон замість двох.

Oltcit Club є тридверним хетчбеком довжиною 3732 мм. Машина отримала характерний дизайн завдяки кормі з негативним кутом нахилу та боковинам кузова, що частково прикриває задні колеса. Аеродинаміка вийшла досить непоганою – Сd становив 0,36.

Автомобіль був передньопривідний і рухався опозитним двигуном повітряного охолодження, запозиченим від Citroen Visa. Пропонувалося три різні мотори на вибір: двоциліндровий, 652-кубовий, потужністю 34 к.с. і два чотирициліндрові, на 1129 см куб. у 57 к.с. та 1299 см куб., 61,5-сильний. З останнім комплектувалася вже не 4-х, а 5-ступінчаста коробка – такі автомобілі йшли в основному на експорт. Зауважимо, що з 1984 року Oltcit Club продавався в Західній Європі під маркою Citroen Axel 11 і коштував навіть менше, ніж “старий” 2СV.

До нас надходили переважно Oltcit Club 11, тобто з 4-циліндровим двигуном. Однак широкого поширення машина у вітчизняних споживачів не набула, оскільки цю цінову нішу на ринку зайняла новинка українського автопрому – ЗАЗ-1102 «Таврія». Не дуже Oltcit Club продавався і в Європі – давалася взнаки якість збірки. У результаті за 10 років було виготовлено лише 60 168 автомобілів.

У 1991 році Сitroen вийшов із СП і підприємство отримало назву SC Automobile Craiova SA. Тут продовжили випуск моделі Club, але вже під брендом не Oltcit, а Oltena. Однак випуск машини тривав недовго, до 1994 року, коли було утворено нове СП – між вищеназваною компанією та Daewoo Heavy (з частками участі 49 і 51%), що отримало назву Rodae. У 2008 році це підприємство викупив Ford Europe, і воно було перейменовано на Ford Romania.

Recent Posts

П’ять звичок, які тихо вбивають вашу коробку передач і спустошують гаманець

Автоматична коробка передач – складний механізм, що не прощає недбалості. Ремонт може обійтися від 125…

05.12.2025

Майже всі водії роблять це неправильно: як налаштувати дзеркала, щоб не потрапити в ДТП

Більшість водіїв навіть не здогадуються, що ризикують на дорозі через банальну помилку. За даними Interia,…

05.12.2025

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025