Кабінет Міністрів України вніс зміни до процедури обов’язкового технічного огляду транспортних засобів з метою боротьби з корупцією та впровадження європейського законодавства. Постанова, прийнята 19 травня 2023 року, передбачає ряд змін, які наберуть чинності з 19 серпня 2023 року.
Однією зі змін є впровадження електронного протоколу результатів технічного контролю з можливістю надрукувати паперову копію. Замість фотофіксації впроваджуються відеокамери під час процедури перевірки технічного стану, що сприятиме зменшенню корупційних ризиків. Відеоматеріали будуть доступні для органів влади, місцевого самоврядування та фізичних та юридичних осіб за відповідними зверненнями. Однак фотофіксація основних параметрів транспортного засобу залишається.
Вимоги до технічного огляду транспортних засобів відповідають європейським стандартам, встановленим Директивою 2014/45/ЄС. Відмова у проходженні обов’язкового технічного контролю можлива лише за певних причин, описаних у Постанові, з внесенням відповідного коду до протоколу результатів техогляду.
Щодо перевірки технічного стану легкових автомобілів, які не використовуються для комерційної діяльності, а також мотоциклів, мопедів та подібних транспортних засобів, їм не потрібно проходити обов’язковий технічний огляд, незалежно від року випуску. Також легкові автомобілі, які використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажівки вантажопідйомністю до 3,5 тони та їх причепи віком до двох років також звільняються від обов’язкового технічного контролю.
Строки проведення технічного огляду залишаються без змін. Для легкових автомобілів, які використовуються з метою отримання прибутку та мають строк експлуатації понад два роки, технічний огляд проводиться кожні два роки. Вантажівки вантажопідйомністю до 3,5 тони та причепи до них, які мають строк експлуатації понад два роки, також проходять технічний огляд кожні два роки. Вантажівки вантажопідйомністю понад 3,5 тони, їх причепи та таксі незалежно від строку експлуатації повинні проходити технічний огляд щороку. Автобуси та спецтранспорт, які перевозять небезпечні вантажі, повинні проходити технічний огляд двічі на рік.
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…