Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Внаслідок війни в Україні, близько 600 тисяч українців знайшли притулок у Польщі, привезши з собою свої автомобілі, зареєстровані в Україні. Однак ця ситуація ставить їх перед юридичною проблемою, оскільки у Польщі дозволяється користуватися такими транспортними засобами лише протягом шести місяців з моменту ввезення. Після закінчення цього періоду автомобіль повинен або пройти митне оформлення, що є дорогим і невигідним, або бути вивезеним за межі Європейського Союзу, повідомляє Інститут автомобільних досліджень (IAR).

Право легального користування переривається, якщо власник автомобіля виїжджає з Європейського Союзу і повертається назад, подібно до правил, які регулюють “євробляхи” в Україні. Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС на початкових етапах конфлікту, термін легального користування їхніми автомобілями або наближається до кінця, або вже минув. Тому власники автомобілів, зареєстрованих в Україні, стоять перед важливим рішенням про подальші дії: вивезти автомобіль за межі ЄС або зареєструвати його в Польщі, повідомляють експерти з автомобільної галузі.

Однак процес митного оформлення автомобілів, ввезених з України до Польщі, часто вважається фінансово невигідним. Поміж іншого, власникам автомобілів доводиться сплачувати мито, акцизний збір та податок на додану вартість (ПДВ), що становить практично 50% від загальної вартості автомобіля.

Більше того, митне законодавство строго забороняє продаж авто з українськими номерами на території ЄС. Навіть якщо український власник намагається продати автомобіль іншому українцеві, така дія підлягає штрафам та покаранням.

Одним із потенційних рішень проблеми може стати дистанційна перереєстрація автомобілів через мобільні сервісні центри за кордоном – ініціатива, яку недавно анонсувало Міністерство внутрішніх справ. Однак, для успішної реалізації цієї ідеї, польська влада повинна дозволити продаж тимчасово ввезених автомобілів. Альтернативою може стати також схема тимчасової реєстрації, подібна до тієї, що використовується для гуманітарних автомобілів в Україні.

Складнощі, пов’язані з легальним використанням українських автомобілів, ввезених до Польщі, створюють значні проблеми для власників. Вирішення балансу між фінансовими наслідками митного оформлення та бажанням продовжувати користуватися своїми автомобілями на території ЄС вимагає ретельного розгляду та вивчення альтернативних шляхів, які можуть запропонувати польські владні органи. Особам, що постраждали від цієї ситуації, важливо бути в курсі будь-яких змін у законодавстві або потенційних рішень, які можуть виникнути для вирішення цих нагальних проблем.

Share
автор
Aleksandr V.

Recent Posts

Тест-драйв Honda Civic Hybrid: враження від їзди у місті та на трасі

Коли сідаєш за кермо легендарного авто очікування високі. А коли це ще й новий Honda…

13.05.2025

У Верховній Раді готують нові штрафи за порушення ПДР: що запровадять для водіїв

У Верховній Раді обговорюють законопроєкт, що посилює штрафи за систематичні порушення ПДР, з метою покращення…

13.05.2025

Mazda CX-30 для молодих професіоналів: імідж, стиль і практичність

Молодість, амбіції, перші серйозні кроки в кар'єрі... Це час, коли хочеться не просто їздити за…

13.05.2025

Британські зенітно-ракетні комплекси Raven: нова ера протиповітряної оборони для України

Велика Британія передає Україні зенітно-ракетні комплекси Raven на шасі Supacat HMT 600, які забезпечують високу…

13.05.2025

Топ-5 кросоверів з найнадійнішими дизельними двигунами

У 2025 році дизельні кросовери продовжують залишатися актуальними для українських водіїв, особливо для тих, хто…

13.05.2025

Як захистити свої права: усні зауваження замість штрафу при незначних порушеннях ПДР

Дізнайтеся, як захистити свої права при незначних порушеннях ПДР та уникнути штрафів за допомогою усних…

13.05.2025