Новини

Стало відомо, чому понад півмільйона українських автомобілів в Польщі можуть стати нелегальними

Внаслідок війни в Україні, близько 600 тисяч українців знайшли притулок у Польщі, привезши з собою свої автомобілі, зареєстровані в Україні. Однак ця ситуація ставить їх перед юридичною проблемою, оскільки у Польщі дозволяється користуватися такими транспортними засобами лише протягом шести місяців з моменту ввезення. Після закінчення цього періоду автомобіль повинен або пройти митне оформлення, що є дорогим і невигідним, або бути вивезеним за межі Європейського Союзу, повідомляє Інститут автомобільних досліджень (IAR).

Право легального користування переривається, якщо власник автомобіля виїжджає з Європейського Союзу і повертається назад, подібно до правил, які регулюють “євробляхи” в Україні. Оскільки більшість українців в’їхали до ЄС на початкових етапах конфлікту, термін легального користування їхніми автомобілями або наближається до кінця, або вже минув. Тому власники автомобілів, зареєстрованих в Україні, стоять перед важливим рішенням про подальші дії: вивезти автомобіль за межі ЄС або зареєструвати його в Польщі, повідомляють експерти з автомобільної галузі.

Однак процес митного оформлення автомобілів, ввезених з України до Польщі, часто вважається фінансово невигідним. Поміж іншого, власникам автомобілів доводиться сплачувати мито, акцизний збір та податок на додану вартість (ПДВ), що становить практично 50% від загальної вартості автомобіля.

Більше того, митне законодавство строго забороняє продаж авто з українськими номерами на території ЄС. Навіть якщо український власник намагається продати автомобіль іншому українцеві, така дія підлягає штрафам та покаранням.

Одним із потенційних рішень проблеми може стати дистанційна перереєстрація автомобілів через мобільні сервісні центри за кордоном – ініціатива, яку недавно анонсувало Міністерство внутрішніх справ. Однак, для успішної реалізації цієї ідеї, польська влада повинна дозволити продаж тимчасово ввезених автомобілів. Альтернативою може стати також схема тимчасової реєстрації, подібна до тієї, що використовується для гуманітарних автомобілів в Україні.

Складнощі, пов’язані з легальним використанням українських автомобілів, ввезених до Польщі, створюють значні проблеми для власників. Вирішення балансу між фінансовими наслідками митного оформлення та бажанням продовжувати користуватися своїми автомобілями на території ЄС вимагає ретельного розгляду та вивчення альтернативних шляхів, які можуть запропонувати польські владні органи. Особам, що постраждали від цієї ситуації, важливо бути в курсі будь-яких змін у законодавстві або потенційних рішень, які можуть виникнути для вирішення цих нагальних проблем.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025