Одвічна українська проблема – автошляхи. Якщо дороги державного значення ще більш-менш ремонтують, то в містах та селах суцільні ями, калюжі та бездоріжжя. При цьому гроші на їх ремонт, як виявилось, виділяють.
Куди вони діваються, та з кого вимагати? Відповідь шукала журналіст «Ранку у Великому Місті» Ксенія Богуславська.
В цьому році на ремонт доріг із державного бюджету виділили 47 мільярдів гривень. Три роки тому ця сума була в дев’ять разів менше. Для оптимізації витрат із першого січня цього року в Україні відбулася децентралізація доріг. Що це означає? Укравтодор більше не відповідає за ремонт всіх шляхів, а тільки державного значення, яких в Україні загальною протяжністю 50 тисяч км. Інші 120 тисяч км доріг передали на баланс областей. Також створили дорожній фонд, який наповнюється з акцизів та податків з пального.
Згідно із статистикою, яку опублікували в Міністерстві інфраструктури, серед лідерів освоєння коштів – Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька області та Київ. Пасуть задніх – Закарпатська, Рівненська, Луганська, Черкаська та Полтавська.
«В окремих областях ми маємо ситуацію, коли блокуються тендери, наприклад, як у Житомирській області. Ми маємо кричущий випадок, коли в Тернопільській областфвирішили погратися з системою «ProZorro». І на закупівлях оголосили ремонт по 40 метрів для того, щоб уникнути тендерних процедур. Ми це зупинили. Ці торги скасовані», – розповідає міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
В Рівненській області неосвоєння коштів пов’язують із запізненням створення дорожнього управління та оголошення тендерів. В обласному департаменті з питань будівництва Рівненської облдержадміністрації розуміють, що відтерміновувати ремонт доріг вже немає куди, тому що з вересня можуть початися перші морози. Обіцяють надолужити згаяний час.
За словами Омеляна, корупційна складова при ремонті доріг значно знизиться. Мовляв, ті ж самі дороги не будуть ремонтувати по колу кожен рік. На них компанія-підрядник дає п’ять років гарантії, а з 2019-го будуть вимагати десятирічну гарантію.
Також запроваджена система контролю за дорогами «Кост». Гроші на неї виділяє уряд Великобританії та Південної Кореї. Іноземні ревізори слідкують за дорогами місцевого та державного значення на предмет якості виконаних робіт, прозорості тендерів та вартості сировини. Тож, чиновникам на місцях потрібно акумулювати свої сили та проявити професіоналізм.
Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…
Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…
Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…
Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…
Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…
Багато українських водіїв у метушні звикли глушити мотор свого автомобіля одразу, щойно припаркуються. Вважається, що…