Єдиний в Україні виробник вантажних автомобілів – “АвтоКрАЗ” не виключає свого банкрутства. Про це в інтерв’ю ТелеграфЪ сказав генеральний директор підприємства Роман Черняк.
Один тільки “Ощадбанк” в судах вимагає з “АвтоКрАЗу” 1 млрд. гривень. “Вони нарахували тіло кредиту, плюс штрафи, пеня, втрачена вигода, індекс інфляції – понад мільярд гривень. Ми з цим не згодні. Ми пропонуємо дисконтувати основну частину боргу. Якщо завод зупиниться – банк взагалі нічого не отримає.
Ми говоримо: давайте сідати за стіл переговорів і писати план дій, як повертати, крок за кроком. У банків позиція така: віддайте все і відразу. Реально на таких умовах ми віддати не можемо. Впевнений, треба шукати компроміс. Розумієте, навіть якщо ми продамо весь завод разом з директором – все одно не вистачить на борги. Тобто треба узгодити графік погашення.
Є різні процедури: такі як процедура санації, коли створюється ліквідаційна комісія, комітет кредиторів, який приймає план дій. У такі ситуації потрапляли і в період Великої депресії, і пізніше Ford, і General Motors, і Chrysler. Відомі автомобільні бренди пройшли через процедуру банкрутства до сих пір працюють. Я не бачу в цьому нічого страшного. Звичайно, банкрутство – це вкрай неприємний крок. Але якщо ми не знаходимо спільну мову, тоді це теж один з варіантів, і не найгірший. Багато читав літератури, вивчав, як робили інші автовиробники – і нічого, виходили з цього”, – повідомив гендиректор “АвтоКрАЗ”.
У той же час, динаміка виробництва автомобілів в Кременчуці також залишає бажати кращого. За словами Романа Черняка, у 2014 році завод випустив тисячу триста вісімдесят вісім вантажівок, з яких 600 одиниць було для потреб силових структур. З 2016-му обсяг виробництва скоротився до 800 штук. У 2017-му виробили вже 629 КрАЗів. Динаміка за 1 півріччя 2018 року поки + 5%, але військові замовили тільки близько 100 штук. КрАЗу не просто конкурувати навіть на українському ринку, де навіть державні структури часто закуповують імпортні вантажівки.
Здавалося б в тендерах вже все прозоро, але Роман Черняк наводить приклади, коли саме умови тендерів вже спочатку прописуються під конкретні марки-переможці.
Судячи з тональності інтерв’ю, банкрутство “АвтоКрАЗу” – це питання часу. І самі керівники вже бачать в ньому порятунок від кредиторів. Але банкрутство – це ж не тільки втрата боргів, але і втрата традиційних партнерів, які вважатимуть за краще не ризикувати, а піти до інших. Банкрутство – це і трагедія для 3000 працівників заводу, адже їм доведеться шукати інше місце роботи або взагалі покинути Кременчук. А ще банкрутство відкине КрАЗ на роки назад, і позначиться на обороноздатності української армії.
Навіть якщо підприємство і відновить роботу, то починати доведеться знову з чистого аркуша, або з капотного КрАЗ-65055. А чи буде він ще потрібен клієнтам на той час? – питання риторичне.
На жаль, “АвтоКрАЗ” – це єдине працююче підприємство, колись наймогутнішої автомобільної промисловості всіх секторів, яке Україні дісталося в спадок від СРСР. У 1991 році Україна мала повний цикл виробництва легкових автомобілів на двох заводах (ЗАЗ і ЛуАЗ), автобусів (ЛАЗ), мотоциклів на двох заводах (КМЗ ЛМЗ) і вантажівок (КрАЗ). Як показує досвід, відновити виробництво після зупинки вдавалося лише в дуже рідкісних випадках. Якщо “ляже” ще й КрАЗ, то Україна повністю і остаточно втратить автомобілебудівну галузь промисловості.
Кросовери сьогодні домінують на авторинку, завдяки своїй універсальності, комфорту і практичності. Якщо ви плануєте купівлю…
Навіть, якщо вам здається, що ваш автомобіль працює як годинник, це не означає, що в…
Задній привід сьогодні багато хто вважає застарілим компонуванням, яке має цілу низку недоліків. Однак є…
Навіть досвідчені автомобілісти можуть опинитися в безпорадному становищі, коли транспортний засіб виявляється некерованим. Саме тому…
Toyota RAV4 - один із найпопулярніших кросоверів у світі завдяки своїй практичності, надійності та високому…
Японські автомобілі високо цінуються в Україні за їхню надійність, технологічність і доступність. Зокрема це стосується…