Українці масово пересідають на мотоцикли. За даними Autoconsulting, в першому півріччі 2018 року продажі нової мототехніки в країні побили всі рекорди – було реалізовано майже 8,8 тис. Шт. Це на 70,5% більше, ніж за аналогічний період 2017 року.
Зростає і ринок вживаних мотоциклів, але тут динаміка нижче – 23,5% за півроку. Показово, що автомобілі українці купують куди менш охоче. Так, в червні продажі нових машин впали на 5%, в порівнянні з травнем, і майже на 9,5%, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Глава Autoconsulting Олег Омельницький називає кілька причин ажіотажу на ринку мотоциклів.
“Перша і головна – автомобілі стають доступними все меншій кількості українців. Доходи громадян зростають, м’яко кажучи, не так швидко, як їм того хотілося б. А бажання обзавестися хоч якимось транспортним засобом залишається. Тому багато хто вибирає мотоцикли, які набагато дешевше авто і в той же час дають свободу пересування”, – пояснює він.
Додатковим аргументом для потенційних покупців стали високі ціни на бензин і дизель. Мотоцикли набагато економніше автомобілів. Середня витрата палива складає 2,5-3,5 літрів на 100 км, тоді як для середньостатистичного авто цей показник – 6-10 літрів. Тобто при середній вартості бензину А-95 в 30 грн / л, 100 км на мотоциклі можна проїхати за 75 – 105 грн, а на авто – за 180-300 грн, підрахував власник майданчика з продажу мототехніки Олександр Кайсаров. При цьому в цілому українці стали витрачати менше бензину.
Також останнім часом помітно зросла пропозиція мототехніки, і, в першу чергу, продукції недорогих китайських і корейських брендів.
Порівняно недорогий спосіб обзавестися технікою особливо оцінили в українській глибинці. Найбільший попит на мотоцикли спостерігається в західних областях України, а лідирують за обсягами продажів Рівненська область та Волинь.
“Показово, що лідери з продажу автомобілів зовсім інші – це, в першу чергу, великі мегаполіси: Київ, Дніпро, Харків, Одеса”, – відзначає Омельницький.
Інша складова мотобуму – активізація заможних покупців. Так звані “ідейні” клієнти мотосалонів – багаті громадяни, для яких мотоцикл – не стільки засіб пересування, скільки модна іграшка і хобі.
“Байкери, як правило, вже мають в своїх гаражах авто і не економлять на мотоциклах, забезпечуючи високі продажі в елітному класі мототехніки”, – розповів Омельницький.
Вартість окремих моделей може досягати 30-50 тис. Доларів і більше. Наприклад, в деяких салонах ціна мотоциклів стартує з 173 тис. Грн. Верхня цінова планка – 2,5 млн грн. Експерти кажуть, що багато байкери мають в своїх гаражах по 2-3 мотоцикла і активно їх оновлюють. Продажі дорогих мотоциклів б’ють рекорди в великих містах – у Києві, Дніпрі, Харкові та Одесі.
Український моторинок, як і ринок автомобілів, страждає від засилля “євроблях”. Інтернет переповнений оголошеннями про продаж нерозмитнених мотоциклів з Польщі. Ціни – як мінімум, на третину нижче, ніж на аналогічні моделі на українських номерах. .
“На відміну від автомобілів на єврономерах, до яких зараз підвищена увага поліції і податківців, мотоцикли ніхто особливо не перевіряє. А в селах можна взагалі спокійно їздити роками. Про випадки, щоб когось оштрафували або конфіскували техніку, я не чув”, – розповів директор компанії по пригону автомобілів і мотоциклів Олег Тимченко.
Як вважає Омельницький, до кінця року продажі нової мототехніки продовжать бити рекорди. Хоча подальший розвиток подій буде багато в чому залежати від економічної ситуації в країні.
Джерело: Сьогодні
Якщо вам потрібен надійний, економний та практичний автомобіль для їзди по місту за невеликі гроші,…
З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…
Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…
Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…
Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…
Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…