Новини

Інакше штраф: в Україні почнуть додавати біопаливо в бензин

Напередодні, 4 червня, Верховна Рада ухвалила законопроєкт №3356-д, який зобов’язує додавати щонайменше 5% біопалива в бензин із травня 2025 року. Про це повідомив народний депутат Ярослав Железняк у своєму Telegram-каналі. За ухвалення законопроєкту проголосували 235 депутатів.

Головною метою цього законопроєкту є створення нормативно-правової бази для розвитку виробництва, обігу та використання рідкого біопалива в транспортній сфері. У пояснювальній записці до законопроєкту йдеться про те, що Україна, вступивши до Енергетичного Співтовариства, взяла на себе зобов’язання щодо ухвалення нового законодавства в цій галузі. Законопроєкт передбачає запровадження обліку та контролю вмісту біокомпонентів у бензинах, а також встановлення відповідальності за недотримання квот виробниками, імпортерами та реалізаторами.

Технічні характеристики палива з біокомпонентами мають відповідати вимогам технічних регламентів, гармонізованих європейських стандартів та інших нормативно-правових актів. Це означає, що якість і безпеку пального з додаванням біокомпонентів суворо контролюватимуть, що має унеможливити можливість негативного впливу на двигуни автомобілів і навколишнє середовище.

Згідно з новим законом, продаж бензину без біопалива каратимуть штрафом у розмірі семи розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб за кожні 1000 літрів партії палива. На поточний момент це понад 21 тисяча гривень за кожну таку партію. Це серйозне фінансове покарання має стимулювати виробників і продавців палива дотримуватися нових вимог.

Ухвалення цього законопроєкту є важливим кроком на шляху до сталого розвитку і переходу до екологічно чистих джерел енергії. Біопаливо, будучи поновлюваним ресурсом, може значно знизити викиди парникових газів і поліпшити екологічну ситуацію в країні. Крім того, розвиток виробництва біопалива може створити нові робочі місця і стимулювати економічне зростання в сільських регіонах, де можуть бути розміщені підприємства з виробництва біокомпонентів.

Як і будь-яке нововведення, цей законопроєкт викликає низку запитань і викликає певні виклики. Насамперед, це стосується готовності інфраструктури та виробничих потужностей до виконання нових вимог. Необхідно буде налагодити систему обліку та контролю якості біопалива, а також забезпечити відповідність виробничих процесів європейським стандартам.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Чи правда, що машина «прикурюється» швидше на підвищених обертах

Одним з найпоширеніших способів завести машину з розрядженим акумулятором є «прикурювання», коли за допомогою високовольтних…

23.06.2025

Як безпомилково виявити битий автомобіль при купівлі

Процес підбору вживаного автомобіля може перетворитися на справжній квест, особливо через розквіт шахрайства на українському…

23.06.2025

Toyota планує перетворити RAV4 на міський пікап: відео

Японський автовиробник Toyota планує розвинути успіх свого кросовера RAV4, масштабувавши випуск популярної моделі в рамках…

23.06.2025

Погані новини для BMW: новий дешевий кросовер Skoda загрожує лідерству німців

Чеський автобренд Skoda планує здійснити якісний ривок у сегменті доступних електрокарів. Як пише Carscoops, на…

23.06.2025

ТОП-3 жахливих кросоверів, які перетворять вас на завсідника СТО

Існує поширена думка, що німецькі автомобілі – це зразок якості та продуктивності. На те є…

23.06.2025

Ваш варіатор приречений, якщо ви їздите на ньому ось так: 5 помилок водіїв

В Україні все частіше зустрічаються автомобілі з варіаторною трансмісією. Вони зручні і прості в експлуатації,…

23.06.2025