Стало відомо, скільки держава заробить на нових штрафах

Міністерство внутрішніх справ запропонувало Кабінету Міністрів схвалити законопроект, за яким 50% від отриманих штрафів правил дорожнього руху, що були зафіксовані автоматично, направляти МВС та Нацполіції для розбудови системи відеофіксації дорожніх правопорушень.

Відповідний законопроект змін до Бюджетного кодексу на засідання уряду 10 вересня було внесено міністром внутрішніх справ Арсеном Араковим, передають Наші гроші.

В пояснювальній записці сказано, що нині бюджетним кодексом, 100% штрафів за порушення правил дорожнього руху спрямовуються до загального фонду державного бюджету. Законопроект пропонує направляти до спеціального фонду 50% надходжень від правопорушень, що були зафіксовані автоматично. Інші 50% – на розвиток мережі відеофіксації. При цьому, з цієї половини коштів запропоновано 60% спрямувати на діяльність Нацполіції та МВС, а решту – «Укравтодору» та регіональним бюджетам у вигляді субвенції. Всі кошти повинні бути використанні на затуплення техніки та побудову інфраструктури для відеофіксації правопорушень.

За підрахунками МВС, це дозволить щорічно отримувати від штрафів 15-20 млрд грн. А розширення мережі відеофіксації дозволить збільшити цю суму.

При узгодженні позицій проти виступило Міністерство фінансів, де зазначили, що запропоновані зміни взагалі залишають загальний фонд бюджету від запланованих надходжень. Це може негативно позначитися на фінансуванні соціальних програм. Крім того, для Мінінфраструктури, як головного розпорядника коштів, в цьому році на підвищення безпеки дорожнього руху передбачені 2,6 млрд грн. Тільки на відеофіксацію в цьому році в бюджеті передбачено 997 млн грн. Це, на думку Мінфіна, не потребує вивільнення з бюджету додаткових 7,5-10 млрд грн. щорічно.

Але це зауваження МВС не було враховано. Хоча на початку вересня урядовий комітет під головуванням першого віце-прем’єра Степана Кубіва зобов’язав МВС і Мінфін узгодити позиції для схвалення урядом законопроекту. Але міністерства такі не дійшли згоди і, таким чином, не виконали доручення урядового комітету.

В експертному висновку також вказано, що днями екс-радник Авакова – народний депутат Антон Геращенко (Народний фронт) вніс в Верховну Раду законопроект, що майже ідентичний документу, розробленому міністерством внутрішніх справ.

Нагадаємо, з 8 жовтня поліція почала використовувати камери TruCam для фіксації порушення швидкості на автошляхах. За даними МВС, нині використовується 25 пристроїв відео фіксації, їх кількість планують суттєво збільшити.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025