У 2025 році в Україні зберігаються чітко визначені вікові межі для отримання водійського посвідчення, які залежать від типу транспортного засобу. У Головному сервісному центрі МВС наголошують: дотримання цих вимог — обов’язкове, а порушення може спричинити як адміністративну, так і кримінальну відповідальність у разі ДТП чи іншого порушення.
Згідно з чинним законодавством та наказом МВС № 363, у 2025 році діють наступні правила:
Категорія А1 (мопеди, скутери до 125 см³) — дозволено з 16 років.
Категорія А (мотоцикли понад 125 см³) — також з 16 років.
Категорія В (легкові автомобілі) — з 18 років.
Категорія С (вантажні авто до 3,5 т і понад) — з 18 років, але з причепами — з 19 років (категорія C1E, CE).
Категорія D1 та D (мікроавтобуси й автобуси) — з 21 року, за умови проходження медкомісії та наявності досвіду водіння.
Категорія Т (трамваї та тролейбуси) — також з 21 року.
Ці правила узгоджуються із вимогами Європейської директиви 2006/126/EC, яка поступово імплементується в українське законодавство в рамках євроінтеграції.
Механізм отримання посвідчення водія не змінився:
Медична довідка – обов’язкове проходження медкомісії, що підтверджує фізичну та психічну придатність.
Навчання в автошколі – лише у ліцензованих установах (виняток — теоретична підготовка для категорії В може бути самостійною).
Складання іспитів – спочатку теоретичний, потім практичний. Іспити приймаються виключно у сервісних центрах МВС.
Важливо: з 2024 року в Україні працює єдина електронна база, яка унеможливлює підробку документів або обходження навчання. Усі результати фіксуються онлайн, а кандидати мають змогу стежити за статусом заявки через застосунок «Дія» або кабінет водія.
Ні. У 2025 році дострокове отримання посвідчення не передбачене, навіть із дозволу батьків чи за медичними показаннями. Вік є обов’язковим критерієм для допуску до іспитів.
Якщо водій керує транспортом без відкритої відповідної категорії, йому загрожує штраф від 3400 до 8500 грн (згідно зі статтею 126 КУпАП), а в разі повторного порушення — позбавлення права керування або навіть адміністративний арешт.
У 2025 році Україна зберігає європейський підхід до формування вимог для водіїв. Чітка вікова градація допомагає гарантувати безпеку на дорогах і стимулює молодь відповідально підходити до процесу отримання прав. Щоб уникнути проблем, кожному варто заздалегідь перевірити не лише вік, але й відповідність усім вимогам для тієї категорії транспорту, яким планується керувати.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…