Останнім часом в українському інфопросторі активно обговорюють нібито нові зміни у Правилах дорожнього руху. Проте більшість з них — не нововведення, а давно чинні норми, що діють ще з 2023 року. Єдине справжнє оновлення — це посилений контроль над проходженням техогляду комерційного транспорту. Про це повідомив перший заступник голови департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький під час ефіру національного телемарафону, повідомляє УНН.
За словами Білошицького, інформація про нову заборону зупинятися на автомагістралях є лише повторенням норми, яка вступила в силу ще у 2023 році. Вона не є новою — водіям і раніше забороняли зупиняти авто поза спеціально позначеними місцями. У 2023 році просто з’явився новий дорожній знак, що вказує на такі дозволені зони зупинки.
Штраф за порушення цієї норми — 510 грн. Поліція має право винести постанову безпосередньо на місці правопорушення.
Ще одна активно обговорювана тема — обов’язкове використання ближнього світла фар або денних ходових вогнів за межами населених пунктів. Але й ця вимога діє вже понад півтора року — з осені 2023 року.
Якщо конструкцією авто не передбачені денні ходові вогні, водій зобов’язаний вмикати ближнє світло — в будь-яку пору доби. У 2024 році за недотримання цієї вимоги було оштрафовано понад 38 000 водіїв.
Штраф за порушення — також 510 грн.
Найважливіше оновлення стосується саме процедури проходження обов’язкового техогляду, і набрало чинності 19 травня 2025 року згідно з постановою Кабміну №286. Нові вимоги не поширюються на приватні авто — лише на комерційний транспорт.
До переліку транспортних засобів, які тепер підлягають посиленому контролю, входять:
вантажівки з негабаритним або небезпечним вантажем;
пасажирські автобуси;
таксі;
транспортні засоби, що надають послуги перевезення за винагороду.
Фото- та відеофіксація — обов’язкова: усі етапи мають бути зафіксовані з різних ракурсів.
Фото авто повинно займати щонайменше 70% кадру, з автоматичною датою та часом.
Деталізація огляду: окремо фіксуються показники одометра, стан фар, робота “аварійки”, прилади навчального авто (якщо є).
Удосконалено реєстрацію даних у єдиній електронній системі.
Штрафи за невдалий ТО залишаються чинними — аж до заборони експлуатації, втрати ліцензії або неможливості виїзду за кордон.
Більшість норм, які зараз знову активно обговорюються в медіа, не є новими. Вони діють з 2023 року, але лише зараз почали активно застосовуватись. Натомість справжнє оновлення — це підвищення вимог до техогляду комерційного транспорту, і воно вже діє. Тож водіям варто не лише читати новини, а й перевіряти актуальність змін у законодавстві — щоб не отримати штраф через неуважність.
Процес підбору вживаного автомобіля може перетворитися на справжній квест, особливо через розквіт шахрайства на українському…
Японський автовиробник Toyota планує розвинути успіх свого кросовера RAV4, масштабувавши випуск популярної моделі в рамках…
Чеський автобренд Skoda планує здійснити якісний ривок у сегменті доступних електрокарів. Як пише Carscoops, на…
Існує поширена думка, що німецькі автомобілі – це зразок якості та продуктивності. На те є…
В Україні все частіше зустрічаються автомобілі з варіаторною трансмісією. Вони зручні і прості в експлуатації,…
У житті кожного автомобіліста може настати момент, коли доводиться продавати свій автомобіль на вторинному ринку.…