Фото: Твоя МАШИНА
4 квітня цього року Китай перекрив експорт рідкоземельних металів. Це не попередження – це вже сталося. На кону – не лише електромобілі, а й звичайні бензинові моделі, пише SlashGear. Вже за кілька днів Ford зупинив виробництво Explorer. У Європі також згасли конвеєри.
Річ у тім, що Китай контролює не просто 69% видобутку – він має монополію на очищення й переробку цих рідкісних металів. Їх 17 – від неодиму до лантану – і вони є майже в кожному авто: у магнітах, моторах, свічках, батареях. Без них – ні електросклопідіймачів, ні керма з підсилювачем, ні потужних електродвигунів.
Автовиробники працюють у форматі «just-in-time», тому навіть коротка зупинка призводить до серйозних збоїв. Хоч обмеження й зняли в червні, ризик повторного ембарго нікуди не зник.
«Китай іде на те, на що інші не погоджуються – екологічну катастрофу. Їхня система очищення рідкоземельних – токсична і дешева. І працює», – пояснює автоінженер Сергій, який понад 15 років працював у Японії.
На Заході пробують створити власну систему переробки. Але це – роки, мільярди і гори відходів. Тим часом Китай тримає руку на горлі автопромисловості.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…