Новини

В Європі бум на крадіжки кабелів для електромобілів: у чому їх цінність

Електромобілі ростуть у кількості, а разом з ними – й станції зарядки. Але нова інфраструктура принесла й новий вид злочинів. У Німеччині фіксують до 70 крадіжок кабелів на день, пише Interia. Подібні випадки вже є і в США.

Причина проста – мідь. У кабелі для швидкої зарядки може бути 5–7 кг цього металу. За ціною 25–30 грн за 100 грамів на пунктах прийому кольорових металів злодії мають легкий заробіток. «Для них це швидкі гроші. Досвідченому вистачає хвилини, аби відрізати кабель», – пояснює автоексперт з Берліна Томас Кляйн.

Найчастіше зловмисники працюють вночі. Стоянки біля трас чи торгових центрів залишаються порожніми, а охорона мінімальна. На відміну від паливних колонок, де шланги нічого не варті, зарядні кабелі – ласий шматок. Особливо нові, з рідинним охолодженням, які встановлюють для потужності понад 150 кВт.

Збитки операторів колосальні. Один комплект коштує 3–5 тисяч грн, але це лише початок. Додаються втрати від простою, виклики сервісу і повторна сертифікація обладнання. У деяких випадках очікування нового кабелю триває місяць. «Для бізнесу це прямі втрати, для водіїв – розчарування і черги біля працюючих точок», – каже німецький інженер із зарядних систем Маркус Фогель.

Оператори намагаються захиститись. На станціях з’являється відеонагляд і сигналізація, що реагує на пошкодження. Але ефект поки скромний – діяти треба швидко, а поліція часто не встигає. Виробники пробують зменшити частку міді, замінюючи її алюмінієм чи сплавами, та це потребує переробки системи охолодження і може знизити швидкість зарядки.

Водіям радять уважно стежити за статусом точок у мобільних додатках. Якщо кабель зник – повідомляти поліцію і оператора. Чим більше фіксацій, тим вищі шанси, що проблема перестане залишатися лише на папері.

Recent Posts

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025