«Горбатий» Запорожець, який спочатку був Москвичем (ФОТО)

У другій половині 1950-х років рівень життя населення СРСР став швидко рости. На цьому тлі постало питання про масовий випуск компактного і доступного автомобіля для продажу в особисте користування.

Москвич-401 – на той час встиг ґрунтовно застаріти. Наступна модель Москвич-402 виявилася істотно дорожчою (роздрібна ціна – 15 000 рублів, а той що з’явився кілька років по тому М-407 коштував вже 25 000 рублів).

Відповідно до цього був внесений тип чотиримісного мікролітражного автомобіля з «сухою» масою близько 600 кг і з двигуном потужністю 20-25 к.с. Він повинен був бути зручним для масового виробництва, розрахований на досить тривалу експлуатацію в вітчизняних умовах і обслуговування головним чином силами самого власника.

У той же період активно випробовувалися мікроавтомобілі іноземного виробництва, які були в розпорядженні. Згодом Fiat 600, дуже високо оцінений фахівцями, був узятий безпосередньо за зразок при проектуванні нової моделі. Творці радянської мікролітражки постаралися максимально «розвести» її зовнішність з італійським прообразом, створивши для неї оригінальне стилістичне оформлення. Двигун і трансмісія були повністю вітчизняної розробки.

Перші зразки отримали позначення «Москвич-444», пізніше позначення змінили на «Москвич-560». Тим часом, вже тоді було ясно, що конвеєр повністю завантажений, і резервів для освоєння в виробництві мікролітражки у заводу не було. Тому для випуску автомобіля було вирішено реконструювати завод «Комунар» в місті Запоріжжя.

На момент своєї появи в 1960 році «Запорожець» коштував 18 000 дореформених рублів, перші ж товарні автомобілі пішли в продаж вже після грошової реформи, за ціною 1 800 руб. За легендою, ціна визначалася як сукупна вартість 1 000 пляшок горілки. Із середньою заробітною платою в СРСР початку 1960-х років ця величина співвідносилася приблизно як 20:1, тобто, «Запорожець» можна було купити приблизно за 20 середніх розмірів заробітної плати по країні.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025