У Дніпрі на ретропробігу «Осінь-25» показали відновлену саморобну амфібію «Мураха». Її створив ще 1975 року електрик з Ізюма Григорій Шкарупа. Машина дивом збереглася і після десятиліть забуття знову ожила зусиллями фахівців технічного музею «Машини часу».
Цей дивакуватий автомобіль одразу вирізняється зовнішністю. Кузов відкритий, без дверей і даху, лише з натяжним брезентом. Боковини – фанерні, передня частина зроблена зі сталі. Такі рішення були типовими для саморобних машин 70-х, коли люди будували транспорт буквально з усього, що траплялося під руку.
Під прозорою кришкою капота, яку зробили з автомобільного скла, ховається двигун від мотоцикла К-750 потужністю 26 кінських сил. Цікаво, що мотор працює одразу з двома коробками передач – КМЗ та ІЖ. За словами реставраторів, саме ця система дала змогу машині рухатись як по суші, так і на воді.
Підвіску запозичили у мотоколяски С-3Д, завдяки чому «Мураха» має незалежні колеса і вагу всього 600 кілограмів. На суші вона розганяється до 60 км/год, а на воді тримає близько 15 км/год.
Наразі амфібія повністю готова до демонстраційних заїздів. У музеї планують навесні провести справжні водні випробування, щоб перевірити, чи «Мураха» й досі вміє плавати. Якщо тест вдасться, цей автомобіль стане не просто музейним експонатом, а живим символом української технічної винахідливості.
У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…