У Дніпрі на ретропробігу «Осінь-25» показали відновлену саморобну амфібію «Мураха». Її створив ще 1975 року електрик з Ізюма Григорій Шкарупа. Машина дивом збереглася і після десятиліть забуття знову ожила зусиллями фахівців технічного музею «Машини часу».
Цей дивакуватий автомобіль одразу вирізняється зовнішністю. Кузов відкритий, без дверей і даху, лише з натяжним брезентом. Боковини – фанерні, передня частина зроблена зі сталі. Такі рішення були типовими для саморобних машин 70-х, коли люди будували транспорт буквально з усього, що траплялося під руку.
Під прозорою кришкою капота, яку зробили з автомобільного скла, ховається двигун від мотоцикла К-750 потужністю 26 кінських сил. Цікаво, що мотор працює одразу з двома коробками передач – КМЗ та ІЖ. За словами реставраторів, саме ця система дала змогу машині рухатись як по суші, так і на воді.
Підвіску запозичили у мотоколяски С-3Д, завдяки чому «Мураха» має незалежні колеса і вагу всього 600 кілограмів. На суші вона розганяється до 60 км/год, а на воді тримає близько 15 км/год.
Наразі амфібія повністю готова до демонстраційних заїздів. У музеї планують навесні провести справжні водні випробування, щоб перевірити, чи «Мураха» й досі вміє плавати. Якщо тест вдасться, цей автомобіль стане не просто музейним експонатом, а живим символом української технічної винахідливості.
Використання стоянкового гальма є звичним для практично всіх автомобілістів. Цей механізм «страхує» автомобіль не тільки…
Українські водії знають, що влітку наявність в машині кондиціонеру може стати справжнім спасінням. Однак взимку…
Якщо ви шукаєте нове авто і часто подорожуєте взимку, то слід задуматись над тим, яка…
З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…
Якщо ви шукаєте вживаний кросовер з невеликим пробігом, то, можливо, орієнтуєтесь на відомі моделі. Однак…
Кожного року з ринку зникають десятки моделей відомих брендів. Інколи відбувається це непомітно, без зайвих…