Новини

Nissan і Mercedes закривають спільний завод – у чому причина

Nissan і Mercedes-Benz офіційно підтвердили закриття спільного підприємства COMPAS у мексиканському Агуаскальєнтесі, пише Motor1. Завод, який працює з 2017 року, стане третім серед семи підприємств, що потрапили під скорочення у межах глобальної програми економії японського автовиробника.

Спільне виробництво почалося з моделей Infiniti QX50 та QX55, пізніше до них приєднали Mercedes-Benz A-Class і GLB. Але час цих авто минає. Як повідомив речник Nissan Браян Брокман, випуск кросоверів Infiniti завершиться вже наприкінці листопада. А останній Mercedes GLB зійде з конвеєра у травні 2026 року.

Після цього підприємство, куди у 2015 році було вкладено 1 мільярд доларів (близько 41,8 мільярда гривень), зупиниться повністю. Це частина великої реструктуризації Nissan, спрямованої на скорочення витрат і штату на 20 тисяч працівників по всьому світу.

Інженер-аналітик автопромисловості Олександр Шевченко пояснює:
«Nissan намагається вийти з глибокої фінансової ями, у яку компанія потрапила після кризи попиту на ключових ринках. Закриття збиткових заводів – жорстке, але логічне рішення».

Окрім мексиканського заводу, Nissan згортає діяльність на фабриці Oppama в Японії та у промисловому парку Куернавака. Також компанія закриє дизайнерські студії в Сан-Дієго та Сан-Паулу.

Втім, у Infiniti вже готують заміну – нові QX60 і QX65 мають зайняти місце знятих з виробництва кросоверів. А Mercedes готує друге покоління GLB, яке отримає як бензинові, так і електричні версії.

Економіст Ігор Дяченко додає, що «Nissan робить ставку на скорочення номенклатури: кількість платформ зменшать з 13 до 7, а складність деталей – на 70%. Навіть така дрібниця, як зменшення кількості підголівників, може зекономити мільйони доларів».

Попри скорочення, компанія не здається. У найближчі роки Nissan представить низку нових моделей – електричний Leaf, оновлений Sentra, мінівен Elgrand, пікап Frontier із гібридом та новий Skyline із заднім приводом.

Після цього болючого періоду реструктуризації Nissan розраховує відновити позиції на ринку. Але ціна цього відновлення – десятки тисяч робочих місць і закриті заводи, які колись були гордістю альянсу з Mercedes.

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025