Фото: Твоя МАШИНА
У Нью-Йорку суд зобов’язав BMW виплатити компенсацію 1,9 млн доларів (приблизно 80 млн грн) власнику кросовера X5, пише Telegrafi. Причина – функція «м’якого закриття» затисла йому руку, коли дверцята автоматично зачинилися.
Потерпілий, мешканець Брукліна, розповів, що просто сперся рукою на стійку дверей, а механізм сам потягнув дверцята. За кілька секунд він втратив кінчик великого пальця. Інженери, яких залучили до справи, підтвердили, що мотор закриття створює силу, здатну розчавити кістку.
Автожурналіст Девід Кікс з порталу Car Complaints пояснив, що «м’яке закриття» з’явилося ще у Mercedes-Benz S-Class W140 і згодом стало стандартом для дорогих авто – BMW, Lexus, Range Rover.
«Це виглядає зручно, але механіка не розпізнає людські пальці. Якщо вони потрапляють між рамкою та дверима – наслідки можуть бути серйозні», – каже експерт.
Позиція BMW була на перший погляд логічною: компанія заявила, що користувач мав би тримати руки подалі від дверей. Та суд вирішив, що виробник не попередив про ризик достатньо зрозуміло. Судді послалися на закон штату Нью-Йорк про «оману через приховування ризику».
Виплата розділена на три частини: 800 000 доларів за минулі страждання, 850 000 – за майбутні, ще 250 000 – компенсація втрачених доходів. Потерпілий спершу вимагав утричі більше, але присяжні визнали претензію необгрунтованою.
Механік із Лос-Анджелеса Рік Гомес вважає, що проблема не у системі, а в обізнаності: м’яке закриття – це не дитячий замок. Це електропривід із редуктором, і його сила більша, ніж здається.
Поради водіям
• Перевірте, чи ваш автомобіль має моторизоване закриття дверей.
• Не ставте руки або сумки на рамку, коли двері частково прочинені.
• Якщо система працює надто різко – зверніться до сервісу для перевірки.
• У разі травми зробіть фото та зверніться до юриста – це може стати доказом у суді.
Функція комфорту перетворилася на ризик. Суд у Нью-Йорку показав: навіть преміальні технології потребують людської уважності.
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…