Новини

Китай безжально нищить виробника «Жигулів»: АвтоВАЗ скаржить на обвал продажів в Росії

2025 рік став провальним для АвтоВАЗу, повідомляє Апостроф з посиланням на російські ЗМІ. Продажі російського концерну впали на чверть, і навіть держпідтримка не допомогла. За словами голови компанії Максима Соколова, цього року планують реалізувати близько 370 тисяч авто разом із експортом – на 25 % менше, ніж торік.

Причина очевидна: росіяни дедалі частіше обирають китайські машини. Кремль намагався підштовхнути людей до купівлі вітчизняних авто, оголосивши про підвищення утильзбору для імпорту. Та ініціатива вдарила по кишені покупців і викликала хвилю невдоволення. Через це нові тарифи двічі переносили, а попит на іномарки лише зріс.

Як наслідок, частка Lada на ринку впала з 25% до 20%. Китайські виробники цим скористалися – вони відкривають у Росії підприємства зі збірки авто за спрощеною схемою, де авто збирають із готових деталей. За оцінками аналітиків Automotive Logistics, це дало змогу Китаю закріпитися в РФ без значних витрат і водночас створити робочі місця, чим чиновники охоче звітують.

Сьогодні навіть на дорогах Москви частіше можна помітити китайські седани та кросовери маловідомих марок, аніж європейські, корейські чи японські авто. Про продукцію вітчизняного автопрому, яким так часто хизуються кремлівські ватажки, мова навіть не йде. Через економічні санкції та нестачу комплектуючих якість цього «автобрухту» набагато гірша навіть за китайські аналоги, а вартість як у моделі середнього класу відомого бренду.

За даними Reuters, у першій половині року китайські марки зайняли понад половину ринку – приблизно 55 %, а влітку перевищили 57 %. У перспективі ця частка зростатиме, бо російські заводи не мають змоги швидко налагодити власне виробництво без імпортних комплектуючих.

АвтоВАЗ утрачає позиції не лише через економіку, а й через зміну настроїв покупців. Китайські бренди вже не сприймають як тимчасову альтернативу – вони впевнено займають місце там, де колись стояла «Лада».

Що в Україні

На українському ринку китайські бренди теж активно зростають. За даними Auto-Consulting, у 2025 році кожне четверте нове авто, продане в Україні, мало китайське походження. Марки BYD, Chery та вироблені в КНР VW збільшили поставки на десятки відсотків, конкуруючи з європейськими брендами в сегменті до 1,5 млн грн.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025