Фото: Твоя МАШИНА
Багато водіїв навіть не замислюються, що їхня звичка тримати кермо однією рукою може стати небезпечною. Так їздять із досвіду або просто через зручність. Лікоть лежить на підлокітнику, долоня – зверху на ободі, і здається, що все під контролем. Але насправді таке розслаблення іноді грає злий жарт, попереджає AMPERCAR.
Інструктор з 20-річним стажем Андрій Мельник пояснює:
«У автошколах ми вчимо тримати руки на «три і дев’ять годин». Це питання безпеки. Такий хват допомагає краще відчути авто і швидше реагувати на раптову ситуацію».
Раніше водії орієнтувалися на схему «десять і дві години», але з розвитком систем безпеки, як-от подушки у рульовому колесі, правила змінилися. Гонщики теж користуються «три і дев’ять» – цей спосіб дає точний контроль і мінімізує ризик втрати керування.
Та навіть досвідчені водії, особливо з епохи механічних коробок, часто тримають одну руку на кермі, іншу – на важелі. З часом це перетворюється на звичку, яку складно позбутися. Психологи кажуть, що такі водії зазвичай спокійні та впевнені у собі. Вони відсувають сидіння трохи далі, щоб витягнута рука вільно лежала на кермі. Це зручно, особливо в далеких поїздках, але не завжди безпечно.
Проблема з’являється тоді, коли потрібно миттєво змінити траєкторію або об’їхати перешкоду. Однією рукою це зробити майже неможливо. Реакція уповільнюється, і навіть найменший збій може призвести до втрати контролю. Особливо ризиковано так кермувати в дощ, на слизькій дорозі або на швидкості понад 100 км/год.
Поради водіям
Український контекст
За даними патрульної поліції України, близько 7% ДТП пов’язані з втратою контролю над автомобілем. Часто причина – неправильне положення рук або розслаблена поза за кермом. Експерти радять оновлювати навички навіть досвідченим водіям, проходити короткі курси безпечного кермування та перевіряти ергономіку свого місця.
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…
Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…
Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…
Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…