Новини

Керуєш однією рукою? Чому це може закінчитись дуже погано

Багато водіїв навіть не замислюються, що їхня звичка тримати кермо однією рукою може стати небезпечною. Так їздять із досвіду або просто через зручність. Лікоть лежить на підлокітнику, долоня – зверху на ободі, і здається, що все під контролем. Але насправді таке розслаблення іноді грає злий жарт, попереджає AMPERCAR.

Інструктор з 20-річним стажем Андрій Мельник пояснює:

«У автошколах ми вчимо тримати руки на «три і дев’ять годин». Це питання безпеки. Такий хват допомагає краще відчути авто і швидше реагувати на раптову ситуацію».

Раніше водії орієнтувалися на схему «десять і дві години», але з розвитком систем безпеки, як-от подушки у рульовому колесі, правила змінилися. Гонщики теж користуються «три і дев’ять» – цей спосіб дає точний контроль і мінімізує ризик втрати керування.

Та навіть досвідчені водії, особливо з епохи механічних коробок, часто тримають одну руку на кермі, іншу – на важелі. З часом це перетворюється на звичку, яку складно позбутися. Психологи кажуть, що такі водії зазвичай спокійні та впевнені у собі. Вони відсувають сидіння трохи далі, щоб витягнута рука вільно лежала на кермі. Це зручно, особливо в далеких поїздках, але не завжди безпечно.

Проблема з’являється тоді, коли потрібно миттєво змінити траєкторію або об’їхати перешкоду. Однією рукою це зробити майже неможливо. Реакція уповільнюється, і навіть найменший збій може призвести до втрати контролю. Особливо ризиковано так кермувати в дощ, на слизькій дорозі або на швидкості понад 100 км/год.

Поради водіям

  • Під час руху тримайте обидві руки на кермі – це основа безпеки.
  • Якщо відчуваєте втому, краще зробіть коротку зупинку, ніж “відпочивайте” однією рукою.
  • Підлаштуйте сидіння так, щоб руки були трохи зігнуті – це зменшить напруження.
  • Під час поворотів не перехоплюйте кермо різко, рух має бути плавним і контрольованим.

Український контекст

За даними патрульної поліції України, близько 7% ДТП пов’язані з втратою контролю над автомобілем. Часто причина – неправильне положення рук або розслаблена поза за кермом. Експерти радять оновлювати навички навіть досвідченим водіям, проходити короткі курси безпечного кермування та перевіряти ергономіку свого місця.

Recent Posts

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025