Фото: Твоя МАШИНА
Україна готується зробити перший крок до системи платних автошляхів. Пілотним проєктом стане траса Ковель – Ягодин, яка веде до польського кордону. Саме вона має стати частиною європейського транспортного коридору, де вже з польського боку активно будується автобан, повідомляє Delo.ua.
Заступник міністра розвитку громад Сергій Деркач підтвердив, що дорогу планують не просто відремонтувати, а перетворити на сучасну чотирисмугову магістраль. За його словами, це буде спільний проєкт держави та інвестора в межах державно-приватного партнерства.
Експерт з транспортної інфраструктури Володимир Гончаренко пояснює, що введення платних трас може нарешті дати Україні шанс оновити ключові напрямки без постійної залежності від бюджету.
«У світі платні дороги працюють просто: хто користується – той і платить. Але натомість водії отримують якісний асфальт, зручні розв’язки та сервіс уздовж маршруту», – каже він.
Поки тарифи не затверджені, але раніше уряд розглядав ставки у розмірі 0,023 євро за кілометр для легкових авто та 0,133 євро – для вантажівок. Якщо перевести у гривні, це приблизно 1,13 грн/км для легкових і 6,52 грн/км для фур. Таким чином, проїзд у 100 км може коштувати близько 113 грн для водія легковика.
Міністерство зараз аналізує трафік шести основних магістралей, аби вирішити, які з них теж можуть перейти на платну основу. Ймовірно, після Ковель – Ягодин таку модель запровадять на трасах Київ – Львів, Київ – Одеса та Дніпро – Запоріжжя.
Інженер-дорожник Олег Мельник додає, що головне – гарантувати безпеку й альтернативу.
«Платна дорога має бути вибором, а не примусом. Поруч має залишитися безкоштовний маршрут, хай і менш комфортний. Тільки тоді система буде чесною», – пояснює він.
Проєкт Ковель – Ягодин має стратегічне значення, адже з’єднує Україну з ЄС. За даними Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, понад 30% експорту йде саме цим напрямком. Якщо експеримент вдасться, Україна може приєднатися до європейської системи транзитних коридорів TEN-T, що відкриє нові можливості для бізнесу та логістики.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…