Новини

В Україні запускають перший платний автобан: скільки коштуватиме проїзд

Україна готується зробити перший крок до системи платних автошляхів. Пілотним проєктом стане траса Ковель – Ягодин, яка веде до польського кордону. Саме вона має стати частиною європейського транспортного коридору, де вже з польського боку активно будується автобан, повідомляє Delo.ua.

Заступник міністра розвитку громад Сергій Деркач підтвердив, що дорогу планують не просто відремонтувати, а перетворити на сучасну чотирисмугову магістраль. За його словами, це буде спільний проєкт держави та інвестора в межах державно-приватного партнерства.

Експерт з транспортної інфраструктури Володимир Гончаренко пояснює, що введення платних трас може нарешті дати Україні шанс оновити ключові напрямки без постійної залежності від бюджету.

«У світі платні дороги працюють просто: хто користується – той і платить. Але натомість водії отримують якісний асфальт, зручні розв’язки та сервіс уздовж маршруту», – каже він.

Поки тарифи не затверджені, але раніше уряд розглядав ставки у розмірі 0,023 євро за кілометр для легкових авто та 0,133 євро – для вантажівок. Якщо перевести у гривні, це приблизно 1,13 грн/км для легкових і 6,52 грн/км для фур. Таким чином, проїзд у 100 км може коштувати близько 113 грн для водія легковика.

Міністерство зараз аналізує трафік шести основних магістралей, аби вирішити, які з них теж можуть перейти на платну основу. Ймовірно, після Ковель – Ягодин таку модель запровадять на трасах Київ – Львів, Київ – Одеса та Дніпро – Запоріжжя.

Інженер-дорожник Олег Мельник додає, що головне – гарантувати безпеку й альтернативу.

«Платна дорога має бути вибором, а не примусом. Поруч має залишитися безкоштовний маршрут, хай і менш комфортний. Тільки тоді система буде чесною», – пояснює він.

Поради водіям

  • Стежте за знаками. Перед в’їздом на платну ділянку обов’язково буде попередження з тарифами.
  • Плануйте поїздку. Для дальніх маршрутів розраховуйте суму проїзду заздалегідь.
  • Перевіряйте стан дороги. Якщо траса платна, але в поганому стані – надсилайте скаргу через «Дію» або гарячу лінію Укравтодору.
  • Зберігайте квитанції. Це допоможе у разі спірних ситуацій.

Український контекст

Проєкт Ковель – Ягодин має стратегічне значення, адже з’єднує Україну з ЄС. За даними Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, понад 30% експорту йде саме цим напрямком. Якщо експеримент вдасться, Україна може приєднатися до європейської системи транзитних коридорів TEN-T, що відкриє нові можливості для бізнесу та логістики.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025