Categories: Новини

Повернення легенди: опубліковані перші зображення майбутнього мікроавтобуса РАФ

На території СНД ще добре пам’ятають мікроавтобуси РАФ. Після розвалу СРСР колись великий латвійський виробник залишився без основного ринку збуту і згодом збанкрутував. Але в найближчому майбутньому знайомий багатьом бренд планують відродити. Опубліковані перші ескізи майбутньої моделі.

Як розповів генеральний директор підприємства Rigas Autobusu Fabrika (RAF) Кирило Шумейко, поки остаточний вигляд нового мікроавтобуса до кінця не визначений. Незалежно один від одного працюють дизайнери і групи інженерів з різних країн.

Дизайном займаються і фахівці зі світовим ім’ям. До них Шумейко відніс доктора мистецтвознавства кафедри промислового дизайну Санкт-Петербурзької державної художньо-промислової академії імені А. Л. Штігліца Світлану Вагаршаковну Мірзоян і кандидата мистецтвознавства Дмитра Азрікана. Їх досвід важко переоцінити. Азрікан ще в 70-80-ті роки минулого століття був особою радянського промислового дизайну, а після емігрував в США.

Історія Світлани Мірзоян і зовсім тісно пов’язана з оригінальним «Рафіком»: вона прийшла на Ризьку автобусну фабрику ще в 1959 році і розробила вигляд легендарного десятимісного мікроавтобуса RAF-977 «Латвія». До роботи над проектом залучені і молоді фахівці – група студентів СПГХПА ім. А. Л. Штігліца.

Передбачається, що перспективна модель стане новим прочитанням ідей, закладених в RAF-977. При цьому технічно між ними буде мало спільного. Розроблюваний мікроавтобус виявиться повністю електричним. Салон буде мати 15 стаціонарних сидячих місць, три відкидних і до 18 стоячих. Також не обійдеться без спеціального майданчика для людей з обмеженими можливостями та дитячих колясок.

Перед інженерами стоїть завдання розробити два варіанти нового «Рафіка»: з можливістю підключення до тролейбусної контактної мережі для підзарядки в русі і з допоміжним генератором. Про позамежні показниках мова поки не йде: автомобіль повинен отримати трифазний асинхронний двигун потужністю 48 кВт, запас автономного ходу оцінюється в 150-180 кілометрів.

Кирило Шумейко очікує появу прототипу або експериментального зразка вже в 2020 році. У той же час глава RAF поки не будує грандіозних планів щодо відродження великого заводу: спочатку потрібно оцінити потенційний попит на ринку.

Ескіз відродженого RAF
Ескіз відродженого RAF
Ескіз відродженого RAF
RAF 977 (1959-1976)

Раніше повідомлялося, що для створення електричного мікроавтобуса залучать європейського партнера з досвідом створення платформ для електромобілів.

Інформація про відродження марки RAF з’явилася в жовтні 2018 року. Оригінальний завод РАФ почав працювати в 1949 році. Однією з його найвідоміших моделей був мікроавтобус РАФ-2203 «Латвія». Протягом багатьох років він експлуатувався в СРСР в якості карети швидкої допомоги. Виробництво РАФ-2203 здійснювалося з 1976 по 1997 роки.

Recent Posts

Десять найбільш невбиваних вживаних седанів для купівлі у 2025 році

Якщо ви шукаєте дешевий седан, який спокійно пройде кілька сотень тисяч кілометрів і коштує, загляньте…

16.01.2025

Новий бюджетний кросовер Hyundai здивував ціною: фото

Hyundai доповнила свою модельну лінійку бюджетним кросовером Inster Cross 2025. Як пише OBOZ.UA, новинка отримала…

16.01.2025

В Україні засвітилося таксі Range Rover за 80 000 доларів: фото

У Києві помітили незвичайний позашляховик Land Rover Range Rover. Преміальна модель четвертого покоління здивувала оточуючих…

16.01.2025

Не заради економії: чому деякі водії взимку переходять з бензину А95 на А92

Чимало бензинових автомобілів працюють на паливі марки А95, але можуть «перетравлювати» і А92. Зрозуміло, безпечніше…

16.01.2025

Багато хто не знає: навіщо насправді потрібен тахометр у сучасному автомобілі

Раніше водії спиралися на показання тахометра під час перемикання передач, але зараз майже у всіх…

16.01.2025

Навіщо водії вивертають колеса автомобіля на парковці

В автошколі майбутніх водіїв вчать, що на парковці автомобіль потрібно залишати з прямими колесам. Так…

16.01.2025