Categories: Новини

В Україні запропонували радикально карати нетверезих водіїв

Найефективнішим способом боротьби з пияцтвом за кермом є не штраф або позбавлення прав, а конфіскація автомобіля і кримінальна відповідальність.

Таку думку висловив в ефірі ObozTV автоюрист Денис Конюшко, коментуючи посилення з 1 липня відповідальності за нетверезе водіння.

Як зазначив юрист, покарання у вигляді позбавлення прав абсолютно не впливає на водіїв, оскільки вони продовжують користуватися автомобілем без документів.

«У них забирають пластик, але навіть таксисти і маршрутники продовжують їздити без особливих проблем. Просто місця в гаманці стало більше, оскільки не стало пластику. Вплинути на водіїв може кримінальна відповідальність плюс, на мою думку, конфіскація транспортного засобу. Людей не зупинить вперше, вдруге, а потім просто не буде на чому їздити», – пояснив він.

При цьому Конюшко наголосив, що чинне законодавство України потребує доопрацювання, оскільки «абсолютно не готове до введення кримінальної відповідальності водіїв за керування авто в стані алкогольного сп’яніння». Проблеми він поділив на дві великі групи.

«Перша група проблем полягає в тому, що у нас немає співробітників поліції, які б займалися справами. У нас у будь-якому районному управлінні Національної поліції є кілька тисяч справ, які абсолютно не розслідуються, оскільки не вистачає людей і не вистачає кваліфікації зазначених людей. Як такої кримінальної поліції практично не існує», – розповів експерт.

«Другий аспект полягає в тому, що ті зміни, які повинні бути запроваджені в чинному законодавстві, не дозволяють притягати до відповідальності водія. Там дуже багато прогалин, закон виписаний дивно. Не передбачена відповідальність за відмову від проходження медичного огляду. Закон передбачає абстрактні теоретичні норми, на практиці його застосувати досить складно. Більш-менш нормальний захисник цю справу точно розвалить», – вважає він.

Конюшко нагадав, що на цей момент щодо пияцтва за кермом діє стара норма Кодексу про адміністративні правопорушення.

«Це не кримінальний злочин, а адміністративний проступок. Карається штрафом 10,2 тис. грн і позбавленням прав на рік… Чинне законодавство передбачає виключно перескладання іспиту в сервісних центрах – теорії і практики. Завершується час, на який водій був позбавлений прав, приходить він у сервісний центр, складає два іспити, бере медичну довідку й отримує права назад. Абсолютно нескладно», – пояснив автоюрист.

Нагадаємо, нові заходи із боротьби з п’яними водіями повинні були набути чинності 1 січня 2020 року, але їх перенесли на півроку – до 1 липня.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025