Categories: Новини

На дорогах України вводять автофіксацію

Кабмін затвердив Порядок фіксації порушень законодавства у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі.

Відповідну постанову № 1174 було прийнято на урядовому засіданні, передає Ліга.Закон.

Установлено, що автоматичний пункт габаритно-вагового контролю – комплекс засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з одночасною його фотозйомкою та/або відеозаписом та ідентифікацією за державним реєстраційним номером.

Фіксуватимуть порушення законодавства у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі на автоматичних пунктах, облаштованих відповідно до визначених у додатку до Порядку вимог.

Учасників дорожнього руху інформуватимуть про фіксацію фактів правопорушень (фотозйомку та/або відеозапис) на автоматичних пунктах не пізніше початку роботи таких пунктів на визначених ділянках автомобільних доріг шляхом установлення відповідних дорожніх знаків, а також розміщення відповідних оголошень на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури.

Автоматичні пункти фіксуватимуть порушення Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами: а саме, перевищення встановлених законодавством вагових та габаритних норм транспортних засобів.

Автоматичний пункт повинен забезпечувати:

  • вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу;
  • вимірювання загальної маси транспортного засобу;
  • визначення кількості осей транспортного засобу та віднесення його до відповідної категорії, які затверджені Мінінфраструктури;
  • вимірювання міжосьових відстаней транспортного засобу;
  • визначення кількості коліс (скатності) на осях транспортного засобу;
  • вимірювання його габаритів;
  • фіксацію та розпізнавання номерного знака;
  • фіксацію фронтального зображення транспортного засобу;
  • фіксацію загального вигляду транспортного засобу (вигляд збоку) в момент проїзду через автоматичний пункт (оглядова фотографія, на якій відображено його контури та кількість осей);
  • первинне оброблення зібраних даних та передачу інформації в центр обробки даних за допомогою каналу зв’язку, що забезпечує криптографічний захист інформації, що передається;
  • автентифікацію автоматичного пункту, контроль цілісності, авторства та доступності інформації, що передається від автоматичного пункту до центру обробки даних.

Центр обробки даних повинен забезпечувати:

  • взаємодію з єдиною інформаційною системою МВС та іншими інформаційними та інформаційно-телекомунікаційними системами Укртрансбезпеки, Держприкордонслужби, відповідних органів державної влади, Укрпошти, а також з телекомунікаційними мережами операторів, провайдерів телекомунікацій;
  • автоматизоване формування (із забезпеченням автоматичної перевірки транспортних засобів та їх номерних знаків за базами (банками) даних, реєстрами, що входять до єдиної інформаційної системи) постанов про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті стосовно резидентів України;
  • передачу інформації до посадових осіб Укртрансбезпеки про фіксацію перевищення вагових та/або габаритних норм транспортними засобами, що належать нерезидентам України.

Під час вимірювання габаритно-вагових параметрів транспортних засобів враховуються вимоги опису до сертифіката про затвердження типу засобу вимірювання, інструкції з експлуатації відповідного вагового обладнання та обов’язкові метрологічні вимоги.

Не вважатиметься порушенням перевищення вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, якщо вони не перевищують параметри, зазначені у дозволі на участь у дорожньому русі.

Інформацію від центру обробки даних передаватимуть до інформаційно-телекомунікаційної системи Укртрансбезпеки у вигляді інформаційних файлів.

Посадові особи Укртрансбезпеки уповноважені розглядати справи про адмінправопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані автоматично, зобов’язані використовувати під час винесення постанов про накладення адміністративного стягнення інформаційний файл (сформовані результати вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортного засобу, перевірки за відповідними базами (банками), реєстрами даних), який разом з винесеними постановами передається до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.

У такій постанові зазначаються виміряні з урахуванням похибки вагові та габаритні параметри транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортних засобів на ділянці автомобільної дороги, а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на цій ділянці дороги.

Recent Posts

Новий бюджетний седан Nissan засвітився перед прем’єрою: фото

Компанія Nissan еде активні приготування до презентації свого оновленого седану Versa. Про це повідомляє Carscoops,…

23.12.2025

В США роботаксі паралізували рух через блекаут: відео

В американському Сан-Франциско місцевий сервіс безпілотних таксі Waymo зіткнувся з серйозною проблемою, коли на міській…

23.12.2025

BMW намагається заборонити сторонній ремонт своїх автомобілів: що зробив виробник

Німецький автовиробник BMW зробив перший крок до монополізації послуг ремонту своїх автомобілів. Як повідомляє Carscoops,…

23.12.2025

Знак зі стрілкою та червоною крапкою: що він означає

Дорожні знаки в різних країнах іноді змінюються настільки часто, що водії просто не встигають їх…

23.12.2025

ТОП-4 вживаних авто, що живуть довше, ніж нові

В Україні вторинний ринок домінує, однак є водії, які упереджено відносяться до вживаних автомобілів. А…

23.12.2025

Нові шини – це шахрайство: блогер пояснив, чим кращі вживані покришки

Користувач TikTok Кевін (@iamkevinperson) опублікував вірусне відео, в якому підняв болючу для багатьох автовласників проблему.…

23.12.2025