Categories: Новини

На дорогах України вводять автофіксацію

Кабмін затвердив Порядок фіксації порушень законодавства у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі.

Відповідну постанову № 1174 було прийнято на урядовому засіданні, передає Ліга.Закон.

Установлено, що автоматичний пункт габаритно-вагового контролю – комплекс засобів автоматичного визначення вагових, габаритних та інших параметрів транспортного засобу з одночасною його фотозйомкою та/або відеозаписом та ідентифікацією за державним реєстраційним номером.

Фіксуватимуть порушення законодавства у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі на автоматичних пунктах, облаштованих відповідно до визначених у додатку до Порядку вимог.

Учасників дорожнього руху інформуватимуть про фіксацію фактів правопорушень (фотозйомку та/або відеозапис) на автоматичних пунктах не пізніше початку роботи таких пунктів на визначених ділянках автомобільних доріг шляхом установлення відповідних дорожніх знаків, а також розміщення відповідних оголошень на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури.

Автоматичні пункти фіксуватимуть порушення Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами: а саме, перевищення встановлених законодавством вагових та габаритних норм транспортних засобів.

Автоматичний пункт повинен забезпечувати:

  • вимірювання навантажень, що припадають на кожну вісь транспортного засобу;
  • вимірювання загальної маси транспортного засобу;
  • визначення кількості осей транспортного засобу та віднесення його до відповідної категорії, які затверджені Мінінфраструктури;
  • вимірювання міжосьових відстаней транспортного засобу;
  • визначення кількості коліс (скатності) на осях транспортного засобу;
  • вимірювання його габаритів;
  • фіксацію та розпізнавання номерного знака;
  • фіксацію фронтального зображення транспортного засобу;
  • фіксацію загального вигляду транспортного засобу (вигляд збоку) в момент проїзду через автоматичний пункт (оглядова фотографія, на якій відображено його контури та кількість осей);
  • первинне оброблення зібраних даних та передачу інформації в центр обробки даних за допомогою каналу зв’язку, що забезпечує криптографічний захист інформації, що передається;
  • автентифікацію автоматичного пункту, контроль цілісності, авторства та доступності інформації, що передається від автоматичного пункту до центру обробки даних.

Центр обробки даних повинен забезпечувати:

  • взаємодію з єдиною інформаційною системою МВС та іншими інформаційними та інформаційно-телекомунікаційними системами Укртрансбезпеки, Держприкордонслужби, відповідних органів державної влади, Укрпошти, а також з телекомунікаційними мережами операторів, провайдерів телекомунікацій;
  • автоматизоване формування (із забезпеченням автоматичної перевірки транспортних засобів та їх номерних знаків за базами (банками) даних, реєстрами, що входять до єдиної інформаційної системи) постанов про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки на автомобільному транспорті стосовно резидентів України;
  • передачу інформації до посадових осіб Укртрансбезпеки про фіксацію перевищення вагових та/або габаритних норм транспортними засобами, що належать нерезидентам України.

Під час вимірювання габаритно-вагових параметрів транспортних засобів враховуються вимоги опису до сертифіката про затвердження типу засобу вимірювання, інструкції з експлуатації відповідного вагового обладнання та обов’язкові метрологічні вимоги.

Не вважатиметься порушенням перевищення вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, якщо вони не перевищують параметри, зазначені у дозволі на участь у дорожньому русі.

Інформацію від центру обробки даних передаватимуть до інформаційно-телекомунікаційної системи Укртрансбезпеки у вигляді інформаційних файлів.

Посадові особи Укртрансбезпеки уповноважені розглядати справи про адмінправопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані автоматично, зобов’язані використовувати під час винесення постанов про накладення адміністративного стягнення інформаційний файл (сформовані результати вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортного засобу, перевірки за відповідними базами (банками), реєстрами даних), який разом з винесеними постановами передається до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.

У такій постанові зазначаються виміряні з урахуванням похибки вагові та габаритні параметри транспортного засобу, які перевищили нормативні вагові та/або габаритні параметри транспортних засобів на ділянці автомобільної дороги, а також нормативні габаритно-вагові параметри транспортних засобів на цій ділянці дороги.

Recent Posts

Стало відомо, хто володіє єдиною в Україні Tesla Cybertruck

Електричний пікап Cybertruck від американської компанії Tesla офіційно не продається не тільки в Україні, а…

12.01.2025

Можна залишитись без прав: у поліції нагадали водіям, де заборонено розвертатися

Лише один неправильний розворот може коштувати українським автомобілістам водійських прав. У Патрульній поліції Київської області…

12.01.2025

Сім дурних фраз, які водій не повинен говорити поліцейському під час зупинки

Спілкування з поліцейським може бути не найприємнішим досвідом для водія, особливо, якщо інспектор дозволяє собі…

12.01.2025

До 13 тисяч гривень: кому з українських автомобілістів загрожує штраф за радіо

В Україні багатьом може здатися смішним, що за користування радіо у своїй машині потрібно платити…

12.01.2025

Штрафи до 25 тисяч: в Україні ввели нове обмеження для автомобілістів

В Україні заборонили джипінг на територіях природно-заповідного фонду. Відповідне рішення днями ухвалила Верховна Рада. Читайте…

12.01.2025

Новий дорожній знак із чорною стрілкою: що він забороняє

У багатьох країнах світу ПДР подібні між собою, проте часто зустрічаються і відмінності. Наприклад, новий…

12.01.2025