Деталі роботи відеофіксації повідомив директор департаменту комунікацій МВС України Артем Шевченко.
Інформація прозвучала в ефірі радіостанції Голос Столиці, передає Автотема.
— Як вона працює у всій Європі. Адже неможливо зафіксувати кожне правопорушення на дорозі, як і неможливо приставити до кожного автомобіля поліцейського. Саме тому жодна країна Європи не обходиться без системи автоматичної фото-, відеофіксації порушень правил дорожнього руху, яка доволі суттєво дисциплінує водіїв. Це може відчути будь-хто, хто подорожував європейськими дорогами. Причому, не тільки західних країн, західноєвропейських, але і наших найближчих сусідів — Польщі, де впровадження системи відеофіксації чисельністю всього 500 камер за останні роки дало доволі суттєве зниження аварійності. Саме тому цим шляхом безальтернативним буде йти МВС і Україна, але обов’язково враховуючи той негативний досвід, який був у 2006-2007 роках, коли ця система протрималася дуже недовго і була, по суті, знищена позовами до судів різних інстанцій. І один з них найвищого рівня поставив на ній хрест.
Саме тому, щоб не повторити таку помилку, зараз ми сім разів відміряємо, а один — відріжемо. І вже почали. Постанова, прийнята минулого тижня, відкриває широку дорогу до провадження цієї системи. Так, дійсно, нам треба ще прийняти один такий невеличкий закон у парламенті. І я закликаю всіх водіїв готуватися до того, що в наступному році у першій половині, а, можливо, навіть і в першому кварталі наступного року система почне працювати, і так звані листи щастя, які були в 2006-2007 році, і доволі негативно які сприйняли тоді, повернуться. Альтернативи цьому немає. Єдине, що ми хочемо повністю виправити всі помилки, щоб це було абсолютно ефективно, і хороший дієвий механізм.
— Чотири тисячі камер — це цифра, яку ми розрахували як базовий параметр. За наявністю такої кількості камер система буде більш-менш ефективною. Тобто на нашу країну, на наші території, наші дороги хочеться мати таку кількість. Звісно, не одразу все це запрацює. Але поступово почне працювати з першого кварталу наступного року.
А на законодавчому рівні всі деталі вже з’ясовано?
— Ні, позови будуть у будь-якому разі. Психологія наших водіїв розрахована на те, щоб якомога більше порушувати, якомога менше підкорятися. Критикують, а чого ж в нас стільки багато смертей на дорогах. Це психологія водія. Це психологія безкарності. Саме тому, щоб зменшити цю страшну статистику ДТП і смертей на наших дорогах, ми і впроваджувати будемо безальтернативно. Ніякої альтернативи цьому немає. Так працює вся Європа і увесь цивілізований світ.
У цю програму будь-які гроші можна залучати: державні, приватні, і змішаний тип фінансування. Тобто, очевидно, що в різних регіонах можуть бути різні проекти і різні програми. Звісно, якщо ми говоримо про ту кількість камер, які зараз вже є на дорогах, вони можуть бути і будуть інстальовані в систему. Тобто певна частина наявних камер буде включена, частину треба докупити. Звісно, тут ми розраховуємо і на місцеві влади, на місцеві бюджети, які зараз мають більш-менш вільні фінансові ресурси, адже безпека на дорогах — це також і турбота місцевої територіальної громади.
Інколи здається, що українських водіїв важко чимось злякати чи здивувати, однак у світі існують дороги,…
Японський автовиробник Toyota має репутацію компанії, що створює довговічну та безвідмовну техніку. Двигуни в цьому…
Якщо ви користуєтесь автомобілем в місті, то з проблемою застрягання в багні чи снігу, ймовірно,…
Іспанський виробник автомобілів Santana Motors відновив свою роботу через 15 років затишшя. Як пише Carscoops,…
Японський автовиробник Honda офіційно оголосив про запуск проекту Heritage Works, що спеціалізуватиметься на відродженні спортивних…
Французький автобренд Peugeot готується презентувати революційне технологічне рішення у світі автомобілебудування. Як повідомляє Carscoops, інженери…