Поліцію через суд змусили штрафувати таксистів-нелегалів

Днями в окружному адмінсуді Києва прийняли безпрецедентне рішення – там визнали бездіяльність Нацполіціі при перевірках законності роботи таксистів. В УТМА, яка судилася з відомством, тепер чекають, що патрульні перевірятимуть і штрафуватимуть порушників, а перевізники – підуть легалізуватися і отримувати ліцензії. У той же час, в одній з великих служб таксі, чиє ім’я використовували для піару суду, говорять про безпідставність звинувачень, і, як наслідок – про можливе зустрічному позові.

«Поліція доказів роботи надати не змогла»

«Позов задоволено повністю та визнано, що бездіяльність Національної поліції України щодо нештрафування нелегальних перевізників на таксі – протиправна», – заявив адвокат Вадим Хабібуллін.

З Нацполіцією судився глава Української таксомотороної асоціації (УТМА) Андрій Антонюк. «Зараз відбувається дуже багато ДТП за участю водіїв таксі, і ми розуміємо, яка у цього причина: в таксі можуть працювати алкоголіки, наркомани, у яких ніхто не перевіряє ніяких довідок. Водіїв змушують працювати по 14-17 годин, вони засинають, розбиваються. А отримати компенсацію з нелегального перевізника неможливо. А згідно закону про Нацполіціі саме вона є основним контролюючим органом в даній ситуації. Вони повинні припиняти незаконну підприємницьку діяльність, в тому числі і на таксі, – каже глава УТМА Андрій Антонюк. – Я звернувся в поліцію із запитом, а скільки вони залучили до відповідальності за три роки нелегальних перевізників. Мені сказали, що таку інформацію вони не ведуть. Тому я пішов до суду і звинуватив Нацполіцію в бездіяльності, і визнання їх бездіяльності протиправною проти своїх громадян. Мій позов намагалися відхилити, але суд все одно визнав мою правоту».

Чого чекати далі?

У Нацполіціі рішення суду поки не коментують. Цілком можливо, відомство готує апеляцію, щоб надати докази, що якісь перевірки таксистів вони проводять.

Старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець вважає, що саме по собі рішення суду знакове, але особливо ситуацію не змінить.

«Суд просто констатував факт бездіяльності Нацполіціі. Однак, суд не може зобов’язати Нацполіцію виконувати обов’язки, адже вони і так повинні це робити відповідно до закону. Тому я не очікують будь-яких реальних змін ситуації на ринку таксі, не очікую, що Нацполіція штрафуватиме осіб, які працюють без ліцензії, або займаються підприємницькою діяльністю без відкриття юрособи, або без реєстрації як підприємця. Крім того, поліцейським буде важко доводити регулярність надання цих послуг, постійне заняття ними. Це більше знакове рішення, яке вказує на бездіяльність Нацполіціі в цілому. Цю проблему треба вирішувати не з точки зору заборон і штрафів, а з точки зору спрощення підприємницької діяльності, з точки зору спрощення сплати податків», – сказав autonews.ua Ростислав Кравець.

Тим часом в УТМА кажуть, що якщо поліція розпочне штрафувати нелегалів за перевезення пасажирів без ліцензії таксі, то таким загрожує штраф 17-34 тис грн з конфіскацією автомобіля.

«Не варто думати, що всі таксисти розбіжаться і нам не буде на чому їздити. Є водії, для яких таксі – основний вид професійної діяльності. І зараз у них є ряд причин, чому вони ведуть її нелегально: тому, що держава не контролює цей ринок, тому, що людина не хоче добровільно нести витрати, хоч і невеликі. І якщо людина свідома, він просто легалізується і буде собі працювати далі. Повірте, святе місце порожнім не буде», – пояснюють в УТМА.

Якщо таксисти масово перейдуть на «світлу сторону», на вартості поїздки, за словами Андрія Антонюка, це позначитися не повинно. «Єдиний податок, який потрібно платити таксисту – 640 грн. Таксист в Києві робить 10-15 поїздок в день. Якщо розбити на місяць, це по 3 грн на поїздку. Це не причина працювати в тіні», – говорить Антонюк.

Він додає, що якщо Напоцполіція нічого не стане робити, він піде по судах далі – аж до глави Нацполіціі й Арсена Авакова.

Джин з цікавістю визирає з пляшки

Цікаво, що незважаючи на те, що кількість таксистів-нелегалів на ринку оцінюють в 98-99%, глава УТМА Андрій Антонюк та адвокат Вадим Хабібуллін у себе в Facebook називали «Справа проти #UBER і #UKLON». Очевидно, вони натякають, що дві ці великі служби і є втілення всіх проблем на ринку таксі.

В Uklon таку «пред’яву» вважають неконструктивною. Кажуть, їх ім’я безпідставно використовували заради піару, а тому самі у відповідь можуть подати позов про репутаційному збиток.

«Нас сюди прив’язали просто для піару. Там предмет спору в тому був, чи може поліція перевіряти і штрафувати нелегальних перевізників. Так, у них є такі повноваження. Але товариш пересмикує, називаючи нелегальним перевізником два відомих бренда просто для залучення уваги. Що стосується питання взагалі, якщо в Uklon ліцензія на перевезення пасажирів, то так, вона є. Це зазначено в наказі Укртрансбезпекі», – пояснив маркетинг-директор сервісу Uklon Данило Ваховський.

Тому, за словами Ваховського, пости в Facebook Вадима Хабібулліна в Uklon поки офіційно коментувати не будуть. «Почекаємо, поки вийдуть якісь новини, і будемо вирішувати, чи подавати на нього [Вадима Хабібулліна] в суд з питання захисту честі та ділової репутації. Перевіримо, наскільки компетентний цей адвокат», – додав Данило Ваховський.

Uber з цього приводу висловилися ще лаконічніше. «В Україні Uber співпрацює тільки з юридичними особами та приватними підприємцями. Ми очікуємо від наших партнерів суворого дотримання діючих законів України », – сказали autonews.ua в прес-службі компанії на питання, як у них ставляться до рішення суду і можливим перевірок ліцензій у водіїв.

Recent Posts

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024

Шість міфів про кросовери та позашляховики, про які час забути

Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…

23.11.2024

Альтернатива Tesla: десять найкращих електромобілів просто зараз

Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…

23.11.2024