За даними Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), в Європі налічується 298 заводів зі складання автомобілів і виробництва двигунів.
З них 142 виробляють легкові автомобілі, 28 легкі комерційні автомобілі, 58 – транспортні засоби великої вантажопідйомності, 58 – автобуси та 71 збирають двигуни, причому деякі підприємства виробляють змішану продукцію.
Найбільше таких підприємств у Німеччині – 42 заводи, у Франції – 31, а у Італії – 23. За межами ЄС у Росії 31 завод, у Великобританії 30 і у Туреччині 17.
За оцінками фахівців, в індустрії автомобілебудування в Європі зайнято 3,5 мільйона чоловік, при цьому дані показують, що в ЄС на цей сегмент промисловості припадає 11% всіх робочих місць у виробництві.
Якщо додати до цих цифр зайнятих в роздрібній торгівлі і додаткових операціях, то ця цифра зросте до 13,8 млн осіб, зайнятих прямо або побічно.
Читайте також: Названо безпроблемні довговічні авто, які майже не ламаються
Ці заводи повинні працювати на межі своїх можливостей, щоб мати економічну обґрунтованість, а це означає, що автомобілі повинні продовжувати випускатися що б не трапилося, навіть якщо клієнтів недостатньо. Жахлива правда в тому, що навіть за часів до пандемії коронавіруса фабрик було занадто багато. Ось чому завжди є місце для торгівлі, і чому багато автомобілів в кінцевому підсумку ставляться на облік дилерами, щоб в подальшому продаватися зі знижкою. Незважаючи на це, пропозиція випереджає попит.
Чому б не закрити кілька заводів? Це одвічне питання ускладнюється головним чином проблемами виробників, що працюють заради своєї власної конкурентоспроможності, а не заради загального блага, і – можливо, навіть більшою мірою – важливістю галузі. Скорочення робочих місць в автомобільній промисловості швидко потрапляє в поле зору урядів і профспілок, перші з яких готові запропонувати пільги для підтримки автовиробників, а другі володіють достатнім впливом в деяких країнах, щоб відмовитися від будь-яких планів закриття, незалежно від економічної логіки.
У доступному для огляду майбутньому багато підприємств будуть змушені знизити виробничі потужності. Ринок надасть сильний тиск на виробництво – і на цей раз уряди не зможуть надати підтримку, а профспілки не зможуть виправдати свою політику. Не виключено, що в майбутньому кілька підприємств все ж закриються.
Читайте також: Названо найкращі сімейні позашляховики, які не бояться поганих доріг
З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…
Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…
Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…
Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…
Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…
Причинами ДТП, як відомо, можуть бути як об’єктивні, так і суб’єктивні фактори. Однак найчастіше до…