Categories: Новини

Чому зупинили виробництво одного з найдоступніших для українців авто

Найбільший український виробник легковиків Запорізький автозавод більше не складатиме машини Lanos. Цю модель на ЗАЗі виробляли близько 20 років.

Свого часу це була одна з найпопулярніших вітчизняних автівок на ринку, передає Експрес.

До кризового 2008 року запорізькі машинобудівники продавали 40 – 50 тисяч “ланосів” щороку. Але з часом обсяги продажу катастрофічно скоротилися. Скажімо, торік ЗАЗ реалізував лише 2738 одиниць цих автомобілів.

– Протягом січня – жовтня 2017 року ЗАЗ виготовив лише 825 автівок. Це мізер, – каже експерт авторинку Сергій Малик. – Виробляти невелику кількість автівок заводові економічно не вигідно. Підприємство такого типу має випускати з конвеєра щонайменше 50 – 100 тисяч автівок щороку, щоб триматися на плаву.

– Останнім часом стрімко зростає імпорт вживаних машин, нерозмитнених авто на “єврономерах”, тож ЗАЗ не витримав конкуренції, – вважає Олег Омельницький, аналітик компанії Auto-Consulting. – Лише завезення з-за кордону автомобілів за пільговими акцизами торік зросло в п’ять разів, якщо порівнювати з 2015 роком. За рік дії спецрежиму (з 1 серпня 2016-го по серпень 2017-го) імпортовано понад 50 тисяч автівок в рамках дії пільгових ставок. Офіційної статистики щодо того, наскільки зріс імпорт легкових автомобілів на “єврономерах”, власники яких не платять податків, немає. Але щороку їх завозять, за різними даними, не менше як 150 – 200 тисяч одиниць.

– Які ще причини зупинки виробництва “ланосів” можете назвати?

С. Малик: – На мою думку, Lanos просто катастрофічно застарів. Світові автовиробники давно пішли вперед, модернізували технології. Наприклад, система антиблокування коліс не входила до жодної комплектації наших “ланосів”, хоч її встановлюють нині на більшості європейських бюджетників.

О. Омельницький: – За новенький Lanos треба віддати до 10 тисяч доларів. А завезти машину з Європи коштує 2 – 4 тисячі. Очевидно, споживачі охочіше купують саме європейські автівки, бо ціна, як бачимо, різниться в декілька разів. Попиту на вітчизняні автівки практично немає. Тому й ЗАЗ зупинив виробництво.

Ще одна причина – ЗАЗ не має експорту. До 2014 року автомобілі українського виробництва найбільше купувала Росія. Тепер експорт туди із зрозумілих причин припинено, як і до інших країн Митного союзу. У нашого виробника не залишилося ринків, куди можна було б постачати автомобілі.

– Чи може ЗАЗ припинити випуск й іншої продукції?

О. Омельницький: – На базі автомобіля “Ланос” ЗАЗ розробив машину ЗАЗ Sens (Daewoo) з українським двигуном. Як мені відомо, його виробництво поки що не зупинено. Як і ЗАЗ Vida. Але ці моделі перебувають у тій же ситуації, що й “Ланос”, – попит на них невеликий. Тому з часом їх може чекати доля “Ланоса”.

Recent Posts

Які автомобілі продаються швидше і повільніше за інші: опубліковано рейтинг

У міру того, як автомобільний ринок еволюціонує, споживачі стають дедалі зацікавленішими в уживаних автомобілях. Це…

03.05.2024

Як не зіпсувати зимові шини під час зберігання: ТОП-3 поради автовласникам

Після заміни шин на літні у автовласників одразу ж постає питання, що робити із зимовим…

03.05.2024

Названо 3 рідкісні моделі універсала з практично вічними двигунами

Рідкість у світі автомобілів може бути як дорогоцінною спадщиною, так і викликом для власників. Однак…

03.05.2024

Найкращі автомобілі для мам і тат: ТОП-10 сімейних моделей у 2024 році

Вибір правильного автомобіля для сім'ї - це не тільки про практичність і безпеку, а й…

03.05.2024

Нарветеся на неприємності: 5 помилок водіїв під час спілкування з поліцією

Мало хто з водіїв зрадіє, якщо його зупинить поліція. Але якщо вже це сталося, потрібно…

03.05.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-8 варіантів за 800 тисяч гривень

Вибір кросовера може стати справжнім викликом, особливо, якщо ваш бюджет обмежений. У такій ситуації не…

03.05.2024