Які дороги в Україні будуть платними?

Перший платний автобан може з’явитися в Україні між Львовом і Краковцем. Передає Національний Промисловий Портал, з посиланням на Апостроф.

Кабмін запропонував впровадити на автодорогах державного значення систему збору плати за проїзд для транспортних засобів масою понад 12 тонн. Про це говориться в Програмі дій уряду. Отримані кошти будуть направлятися до Державного дорожнього фонду (ДДФ), а звідти йти на ремонт і будівництво доріг. Офіційно розмір плати ще не затверджений, але швидше за все складе від 1 до 4,5 грн за 1 км. Першими платними дорогами можуть стати М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків.

“В середньому плата за проїзд по автобанах в Європі становить 10-12 євроцентів за 1 км. В РФ стягується плата системою “Платон”- $ 0,045, – пояснює начальник відділу інвестицій в інфраструктуру Агентства інвестицій та розвитку Одеської ОДА Володимир Шемаєв. – В Україні плата навряд чи може перевищувати 1 грн за км. Маршрут Київ-Чоп для перевізника буде коштувати 860 грн. Можливо, в перші кілька років доведеться застосовувати понижуючі коефіцієнти “.

Принципи формування плати, список доріг, на яких стягується плата, розмір плати за проїзд і система тарифікації будуть встановлюватися урядом. Розміри цієї плати повинні бути диференційовані в залежності від безлічі факторів: класу дороги, її призначення (для міжнародних коридорів – більше), екологічності двигуна автомобіля, ваги (12-18-26-40 т), кількості осей, окремо – для автобусів.

Оскільки проект закону ще в розробці, офіційний список платних доріг тільки готується. Експерти вважають, що плату не варто вводити відразу на всіх трасах, а почати з пробних проектів.

“Можна зробити пілотний проект на дорогах М-06 Київ-Чоп та М-03 Київ-Харків, відремонтованих за кредитні кошти, – вважає Шемаєв. – Виручені гроші варто було б інвестувати у відновлення дорожнього покриття на дорогах, що ведуть до портів Південного регіону, і інших доріг з великим вантажним трафіком, в створення системи е-толінгу”.

Фахівці вважають, що є сенс поширити плату і на траси міжнародного значення.

“Плату доцільно було б ввести в першу чергу на міжнародних транспортних коридорах – Е95, Е101 і Е40. На інших міжнародних трасах – в міру приведення їх до нормального стану”, – вважає Олександр Кава.

Recent Posts

Найкращі універсали з пробігом: ТОП-10 моделей за 500 000 гривень

Якщо ви шукаєте надійний і практичний автомобіль-універсал, але хочете заощадити гроші, зверніть увагу на старі…

02.05.2024

Механік розповів, який індикатор в автомобілі категорично не можна ігнорувати

Відомий автоблогер і механік на ім'я Крейг поділився з водіями важливим спостереженням щодо експлуатації автомобілів.…

02.05.2024

5 найдоступніших кросоверів Chevrolet з найвищим рейтингом безпеки

Кросовери стають дедалі популярнішим вибором серед автолюбителів, і Chevrolet пропонує широкий асортимент надійних, безпечних та…

02.05.2024

Коли використовувати круїз-контроль в автомобілі може бути небезпечно

Круїз-контроль - це важлива функція, яка може забезпечити комфорт і безпеку під час довгих поїздок.…

02.05.2024

Як виявити знос гальмівних колодок: 3 простих способи для водіїв

Знос гальмівних колодок автомобіля є серйозною, але неминучою проблемою, яка чекає на кожного автовласника після…

02.05.2024

Заощадите до 20% пального: як обрати “правильні” шини для автомобіля

Вибираючи автомобільні шини, автовласники найчастіше звертають увагу на їхню надійність та ефективність. Перш за все,…

02.05.2024