Якщо держава буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень, – експерт

В Україні стрімко дорожчає валюта, а слідом за нею і пальне. Вартість нафтопродуктів на заправних станціях б’є нові рекорди. Ціни дременули вже за 30 гривень. Експерти ж кажуть, на те є і економічні причини, але якщо держава і далі буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень за літр, пише 24 канал.

Найпопулярніший А-95 на більшості заправних станцій Львова та області коштує майже 32 гривні за літр. Солярка ж не надто відстає і впевнено підбирається до 30. Водії кажуть, без лайки тут важко щось коментувати. Заправити повний бак нині влетить у велику копійку. Хто може обійтись без машини на роботі, пересідають у громадський транспорт. Не так зручно, але, принаймні, економно.

На АЗС, які торгують вітчизняним пальним, ціни трохи менші в середньому на 5 гривень за літр. Та тут і якість прикульгує, визнають водії.

Знецінення гривні і стрибок цін на нафту на світових торгах до 70 доларів – так експерти пояснюють здорожчання пального на українських АЗС. Але професор економічних наук Львівської політехніки не відкидає і змови основних гравців цього ринку.

«В історії ціноутворення кілька років тому вже була ситуація, коли барель коштував 100 доларів і навіть трішки більше. До особливих проблем це не привело, бо тоді більш активно втручалась держава в регулювання ціни на нафтопродукти», – розповів професор економічних наук Олег Кузьмін.

А от автомобільний газ на фоні захмарних цін на пальне виглядає куди привабливіше. Ціна після минулорічного стрибка до більш ніж 15 гривень за літр стабілізувалась. Тож водії знову кинулись переобладнувати авто на альтернативне пальне.

“В середньому по 2 – 3 машини в день ми встановлюємо ГБО. Через те, що виріс курс валюти встановити обладнання значно дорожче, ніж раніше було. Вартість ГБО середньої якості становить 11 – 13 тисяч гривень”, – зазначив керівник автостанції з установки ГБО Юрій Нодь.

Тим часом стрімким здорожчанням нафтопродуктів в Україні, а відтак і підвищення вартості скрапленого газу зацікавився Антимонопольний комітет. Там відкрили справу і аналізують ринок від початку року.

Recent Posts

Volkswagen повністю електрифікує свій Polo: яким буде оновлений хетчбек

Німецький автовиробник Volkswagen планує відродити легендарний хетчбек Polo, але вже в електричному виконанні. Як повідомляє…

18.12.2025

Фари Mercedes стануть замінюваними: власники авто зможуть економити

Інженери Mercedes підготували революційні зміни для оптики власних автомобілів. Як повідомляє Carscoops, фари в нових…

18.12.2025

Штраф за їзду з увімкненим світлом в салоні: правда чи міф

Серед водіїв інколи можна почути дивні теорії щодо вимог ПДР та безпеки руху. Одна з…

18.12.2025

ТОП-4 бренди авто, що реально проходять понад 400 000 км

Дослідження показують – вірогідність того, що звичайне авто пройде без серйозного ремонту 400 000 кілометрів,…

18.12.2025

Яку оливу заливати в старий двигун: поради фахівців

З часом практично всі двигуни внутрішнього згоряння втрачають компресію та починають сильно споживати мастило. В…

18.12.2025

ТОП-5 авто, кузов яких не боїться іржі більше 15 років

Нічого «вічного» в автомобільній промисловості не існує. Це факт. Однак є моделі, які виробляють максимально…

18.12.2025