З 2019 року в Україні всі автомобілі мають проходити обов’язковий технічний огляд. Ця норма має запрацювати згідно з угодою про асоціацію України з Європейським Союзом. Як буде проходити техогляд – дізнавалися журналісти телеканалу ICTV.
До 2011 року в Україні офіційно існував обов’язковий техогляд всіх автомобілів, але на практиці він перетворився на купівлю талончиків у тодішній Державній автоінспекції. Корупційну норму скасували, а обов’язковому технічному контролю підлягали тільки комерційні транспортні засоби. Згідно з угодою про асоціацію з Європейським Союзом, техогляд має знову поширитися на всі автомобілі.
Але для того, щоб не повернутися до корупційної процедури, яка існувала раніше, в Україні необхідно провести реформу системи технічного огляду відповідно до вимог ЄС. В ідеалі, згідно з європейським досвідом, техогляд мають проводити незалежні СТО чи пункти контролю, які відповідають низці технічних вимог та чиї експерти будуть нести відповідальність за результати перевірки. Якщо станеться аварія з причини неналежного технічного стану автомобіля, то СТО може втратити сертифікат на здійснення техогляду. Держава не має втручатися у проведення перевірок та у встановлення ціни техогляду.
Такий порядок проведення перевірок машин має забезпечити підвищення безпеки на українських дорогах до рівнів держав ЄС, а також уніфікувати із країнами ЄС реєстри придатності до експлуатації транспортних засобів. Утім, українські водії сумніваються, що в українських реаліях вдасться уникнути перетворення техогляду у вимагання грошів з автомобілістів, хоч і визнають, що ідея в цілому доцільна.
На думку експертів, техогляд для населення має бути недорогим та стосуватися виключно безпеки дорожнього руху, а не екологічності, як у Європі. Це може позбавити техогляд корупційної складової.
«Акцент техогляду повинен бути на безпеці. У першу чергу – світло, ходова, кермо, гальма. Техогляд повинен коштувати для українця не більше ніж 150-200 гривень», – вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів Олег Назаренко.
Обов’язковий техогляд буде введений поетапно з 2019 року, в залежності від року автомобіля. Нові автомобілі фахівці пропонують позбавити від техоглядів на 5 років. При цьому населення необхідно підготувати до того, що вилучення з доріг несправних автомобілів – це вимушена дія для безпеки всіх учасників дорожнього руху, підкреслюють експерти.
Утім, будь-яка, навіть найправильніша норма, не буде діяти без контролю. В ідеалі правоохоронці мають вилучати автомобілі, які їздять без проходження техогляду. А це означає чергове збільшення навантаження на поліцію. Поки правоохоронці не можуть впоратися навіть із дотриманням в Україні правил дорожнього руху, то чи потягнуть вони ще й перевірки проходження автомобілями техогляду – питання скоріш риторичне.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…