Военная техника

Самохідна гаубиця Archer: для стрільби навіть не треба виходити з кабіни

Швеція збирається поділитися з Україною самохідними гаубицями Archer FH77 BW L52, які шведи створили на шасі важкого самоскида Volvo і звичайної гармати, котра буксирується.

На перший погляд, Archer (від англ. – лучник) – типовий представник сучасного класу легких та швидкісних колісних 155-міліметрових САУ на платформі комерційних вантажівок. Шведська самохідна артилерійська установка – одна з найсвіжіших у світі, вона почала вступати до військ лише в 2009 р. САУ має кілька цікавих рішень, які наділили її неабиякими бойовими можливостями.

Насамперед, “Лучник” використовує стандартну гаубицю (знову-таки шведську) FH77 “натовського” калібру та шасі серійного самоскида 6х6 Volvo А30Е – це дозволило певною мірою здешевити систему та спростити її експлуатацію у військах. Творці “Арчера” розмістили знаряддя у кормі автомобіля. Але зробили це по-своєму – не просто на поворотній рамі, а в закритій броньованій вежі, яка рухається у двох площинах. У ній розташована гармата та обладнання для її наведення та зарядки. Але людей у ​​цій вежі немає – це лише великий бойовий модуль, яким управляє екіпаж, розташований у броньованій кабіні поряд із водієм. Вся робота артилеристів під час ведення вогню виконується дистанційно.

Автомат підзарядки дозволяє вибирати із укладання боєприпас потрібного типу. Завдяки цьому механізму шведська САУ здобула славу найбільш “швидкої”, але не в сенсі пересування по місцевості, а в плані скорострільності: 21-й випущений 50-кілограмовий снаряд за 2,5 хвилини – дуже гарний результат. Максимальна скорострільність – 9 пострілів за хвилину, і, ймовірно, найкращий показник має лише еталонна німецька Pzh 2000.

Більш того, дистанційне керування дозволяє бойовому розрахунку, не виходячи з кабіни, навіть дозувати кількість модульних порохових зарядів відповідно до необхідної дальності стрільби. Звичайно, як і інші гаубиці стандартів НАТО, Archer FH77 BW L52 може використовувати всі снаряди калібру 155 мм, у тому числі й так звані активні, з далекобійністю до 50 км.

Після завершення стрільби стовбур гармати втягується в вежу і поміщається вздовж рами між вежею та кабіною. Для приведення САУ з транспортного положення у вогневе потрібно лише півхвилини. Цих 30 секунд достатньо і для зворотної дії – згортання гармати для залишення позиції.

Також Archer зробили стійким до мін, у разі підриву на фугасі потужністю 6 кг тротилу він має шанси отримати пошкодження тільки ходової частини із збереженням екіпажу та дорогого артилерійського обладнання.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025