У серпні минулого року ДП «Київський бронетанковий завод», що входить в концерн «Укроборонпром», представило свій варіант модифікації радянського танка Т-72А. Бойова машина розроблена за власної ініціативи КБТЗ і була названа Т-72АМТ.
«Ми зробили цю модифікацію Т-72АМТ виходячи із реальних побажань та досвіду українських бійців. І зробили це коштом нашого заводу, з задумом максимально ефективно використати наявні запаси комплектуючих. На “Київському бронетанковому заводі”, як і на інших підприємствах “Укроборонпрому”, постійно йде робота з самими військовими, налагоджений прямий діалог та обмін ідеями. Зараз Т-72АМТ переданий до однієї з військових частин Збройних Сил України.
Після урочистостей (до Дня Незалежності), Т-72АМТ буде відправлений на спеціальний полігон де пройде відповідні випробування з тестом всіх систем”, – розповів директор заводу Вадим Шкавро, пише Національний промисловий портал.
Однак, деякі українські військові експерти, побачили в новій модифікації ряд сумнівних технологічних рішень. Так, танк використовує російський двигун В-84-1, що відрізняє його від харківських версій Т-72, які використовують українські дизелі ТД. Крім того, прилад спостереження командира (ТКН-3УМ), приціл приладу наведення (1К13-49 «Неман») та нічний прилад механіка-водія (ТНК-72 або ТВН-4БУП) виготовляються або на підприємствах країни-агресора або в Білорусі. До того ж вони мають досить застарілі характеристики та поступаються передовим рішенням, які використовуються у сучасних західних зразках ОБТ.
Інші поліпшення більш властиві тенденціям в українській оборонці – встановлені провідні колеса з гусеницями по типу Т-80, а простий зенітний кулемет замінений на 12,7-мм кулеметну установку з дистанційним управлінням від танка Т-64БВ. Комплекс зв’язку складається з радіостанцій виробництва турецької компанії Aselsan та української «Либідь-К-2РБ». Крім того, танк обладнаний сучасною навігаційною апаратурою ГЛОНАСС / GPS СН-3003 “Базальт” (виробництва ДП «Оризон-Навігація»).
Ще одним великим плюсом Т-72АМТ є можливість використання, розробленої київським КБ «Луч», керованої ракети (ТУР) «Комбат». Дане озброєння управляється в напівавтоматичному режимі по лазерному променю. При цьому, підсвічується не сама ціль, а хвіст ракети, що утрудняє протидію даній ТУР стандартними засобами постановки перешкод. «Комбат» здатний уразити ціль на відстані до 5 км, причому цю відстань він здатний подолати за 17,5 секунд, а тандемна бойова частина має достатнє бронепробиття (750 мм за ДЗ), щоб знищити будь-який вид бронетехніки.
Окремого розгляду заслуговує захист танка, який було серйозно посилено. Так, на танк навісили значну кількість блоків ДЗ та додаткових елементів захисту, які прикривають практично всі небезпечні ділянки в передній та бічній проекції ОБТ. Моторно-трансмісійне відділення та задня частина башти захищаються спеціальними протикумулятивними решітками, які здатні «розрізати» кумулятивні боєприпаси. Подібні решітки добре зарекомендували себе під час бойових дій на Донбасі.
Але головною «родзинкою» київського танка стало оснащення машини передовим ДЗ «Щит-72» розробки БЦКТ «Мікротек». Це розробка на основі комплексу «Ніж» (встановлювався на танки «Булат» та Т-84У), але з рядом змінених характеристик. Розвиток динамічного захисту «Ніж» та досвід боїв на Донбасі, привели до того, що цей комплекс, який в 3 рази легший за комплекс ДЗ «Дуплет» (встановлюється на «БМ Оплот»), вже практично не поступається останньому по характеристиках. Хоча київське підприємство розробляє новий динамічний захист і для інших типів танків (на базі Т-64 і Т-80), саме Т-72АМТ став першим і поки єдиним, де використовується ця нова розробка.
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…
Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…