Первістком Кременчуцького автомобільного заводу був випущений в квітні 1959 року десятитонний самоскид КрАЗ-222. Перша дослідна партія цих вантажівок, що складається з п’яти машин, після закінчення свого складання відразу ж була відправлена для проведення першотравневої демонстрації у Полтаву, Кременчук і Київ. Пізніше вони потрапили і на ВДНГ, де викликали здивування москвичів і гостей столиці переконливою на ті часи потужністю і видатними габаритами, передає MMR.
Оскільки цьому автомобілю спочатку планувалося присвоїти ім’я “Дніпро-222″, проте з невідомої причини від нього відмовилися.
При цьому варто відмітити той факт, що в технічній документації достатньо довго зустрічалося багатоваріантне найменування цієї вантажівки як Дніпро-222, КрАЗ-222 або КрАЗ-222 “Дніпро”.
Прототипом цієї важкої вантажівки став тривісний Diamond 980, що поставлявся в СРСР під час Великої Вітчизняної війни по системі ленд-ліз. На його основі в Ярославлі на місцевому автомобільному заводі розробили тривісні самоскиди і вантажівки, які оснащувалися вітчизняним дизелем ЯАЗ-206 – ліцензійною копією американського дизельного мотора GMC 71-6.
У зв’язку з тим, що в п’ятдесяті роки ЯАЗ перепрофілювали під випуск дизельних двигунів, він дістав нову назву ЯМЗ. Виробництво ж вантажівок перевели в Мінськ і Кременчук. При цьому завод в Кременчуці довелося реконструювати, оскільки він на той момент займався випуском комбайнів для прибирання кукурудзи.
Спочатку перші КрАЗи відрізнялися від ЯАЗів тільки іншою назвою і відсутністю емблеми у вигляді ведмедя на своєму капоті. Пізніше в них почали з’являтися власні оригінальні риси. КрАЗ-222 же спочатку був названий як Дніпро-222, проте ця назва не прижилася. Експлуатувався він, в основному, на кар’єрах і у будівельних організаціях. Так, наприклад, саме з КрАЗ-222 в 1959 році було зроблена операція перекриття річки Дніпро при Кременчуцькій ГЕС.
Оскільки автомобіль експлуатувався в дуже суворих умовах, то для обігріву салону хорошим рішенням була установка пічки планар, проте на час випуску цього автомобіля ця система ще не була розроблена.
Ця вантажівка сподобалася водіям і користувалася у них заслуженою повагою. Проте при його експлуатації виявився також і серйозний недолік: розбухаючі дерев’яні двері, що призводило до проблем із закриванням дверей. Всього ж до зняття автомобіля з виробництва з конвеєра зійшло 11 630 його екземплярів.
Експортувалася машина і за кордон, в основному в країни соціалістичного табору. Крім того, в КНДР було налагоджено його виробництво під місцевою назвою “Чачжоу” (Jaju).
Нині в музеї Кременчуцького автозаводу на зберіганні є відновлений до п’ятидесятиріччя заводу екземпляр цього вантажного автомобіля під назвою Дніпро-222. Він знаходиться в робочому стані і може рухатися своїм ходом.
Євросоюз готує гучну зміну курсу, пише Motor.es. Попри попередні плани повної заборони продажу авто з…
Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…
Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…
Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…
Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…
На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…