Лабораторія спортивних автомобілів Харківського автодорожнього інституту (ЛСА ХАДІ) створила чимало цікавих проектів, що випередили час. Серед унікальних авто особливо виділяється ХАДІ-9, адже це найшвидший український автомобіль усіх часів. Про це повідомляє Твоя МАШИНА з посиланням на AutoDriving.
ХАДІ-9 почали створювати в 1969 році з однією метою – побити світовий рекорд швидкості. Для цього його оснастили реактивним двигуном РД-9БФ від винищувача МіГ-19 тягою 3800 кгс.
Реактивний автомобіль ХАДІ-9 вагою 2,5 тонни виглядав дуже незвично і більше нагадував літак без крил. Стріловидний триколісний болід повинен був розігнатись до 1200 км/год, що істотно перевищувало всі рекорди реактивних авто тих років (967-1014 км/год).
Досягти такої швидкості збиралися в два етапи. Спочатку планували розігнати автомобіль до 700-800 км/год, а потім поступово збільшити швидкість.
Випробування ХАДІ-9 проводили на аеродромах Чугуєва і Волгограда, а також по дну висохлого солоного озера Баскунчак. Однак траси були занадто короткими, а тому більше 400-500 км/год ХАДІ-9 не розвинув.
В СРСР просто не виявилося траси відповідної довжини, а за кордон ХАДІ-9 не випустили. Реальні можливості авто так і залишилися невідомими.
Пізніше ХАДІ-9 експонували на ВДНГ в Москві, а також зняли у фільмі «Швидкість». До наших днів реактивне авто не дожило, адже сіль з Баскунчака спровокувала корозію, яка і знищила кузов боліда.
З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…
Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…
Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…
Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…
Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…
Причинами ДТП, як відомо, можуть бути як об’єктивні, так і суб’єктивні фактори. Однак найчастіше до…