Показали, яким був найрідкісніший серійний ЗАЗ (ФОТО)

За 10 років виробництва (з 1960 по 1969 рік) було випущено трохи більше 322 тисяч «горбатих» ЗАЗ-965 всіх модифікацій. Серед них була і експортна «Ялта» ЗАЗ-965АЕ з поліпшеною обробкою (для капіталістичних країн), і всілякі версії для інвалідів, і навіть пікапи для внутрішньозаводського використання, які виготовлялися з бракованих машин. Однак найбільш рідкісним і загадковим серійним виконанням першого «Запорожця» вважається спеціальна поштова модифікація – 965С.

Спеціалізований «листоноша» ЗАЗ-965С спочатку створювався за замовленням Міністерства зв’язку СРСР. Перед конструкторами запорізького автозаводу було поставлене чітке завдання: побудувати зручний автомобіль для збору листів з поштових скриньок у великих містах величезної країни. Звичайні машини тих років мало підходили для подібної служби, адже протягом робочого дня водієві доводилося залишати машину сотні разів, обходячи її, причому виходити доводилося відразу на проїжджу частину, що було досить небезпечно. Незвичайне «праворуке» розташування органів управління 965С обумовлено саме прагненням максимально спростити процедуру вилучення листів: листоноша тепер виходив прямо на тротуар – біля самого ящика.

Місце задніх сидінь зайняв відсік для зібраної кореспонденції, а задні вікна зробили «глухими» – з металевими фільонками (замість скла) з характерним написом «зв’язок». Вантажопідйомність 2-містного автомобіля становила скромні 150 кг (при власній масі 650 кг). Деякі екземпляри ЗАЗ-965С мали також бічні повітрозабірники оригінальної форми.

Як і звичайні ЗАЗ-965 і 965А, поштова версії «горбатих» оснащувалася 4-циліндровими V-подібними моторами МеМЗ повітряного охолодження. При робочому об’ємі в 749 і 887 «кубиків», вони видавали потужність 23 і 27 к.с. відповідно. Середня витрата палива становив 6,5 л / 100 км, а максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.

ЗАЗ-965С випустили невеликою партією (кілька сотень машин) в 1960-62 роках. Причому існували версії як з «обличчям» від раннього 965 (з поворотниками- «бородавками» на передніх крилах), так і рестайлінгового 965А. Вважається, що до нашого часу не вцілів жоден екземпляр цієї вкрай цікавої моделі, адже по закінченню терміну служби на пошті їх просто списували і різали на металобрухт. Ходять чутки, що в одній з приватних колекцій в Росії є подібний автомобіль, проте офіційного підтвердження цьому факту немає. Відзначимо, що кілька років тому «Укрпошта» здала в утиль кілька «вагонів» запасних частин для старих авто-листонош, серед яких було багато нових деталей і до 965С.

Recent Posts

Що робити водієві, якщо в дорозі закінчився бензин: корисні поради

Від ситуації, коли в автомобілі раптово закінчилося паливо, не застрахований жоден водій. При цьому деякі…

04.05.2024

В Україні хочуть дозволити конфіскацію автомобілів за порушення ПДР

В Україні готуються зміни до законодавства, які дадуть змогу конфісковувати транспортні засоби в автовласників за…

04.05.2024

Шість доступних альтернатив для переоцінених кросоверів і позашляховиків

Пошуки ідеального кросовера або навіть позашляховика, що поєднує в собі функціональність, надійність і доступність, можуть…

04.05.2024

Чому не варто купувати Tesla: експерти назвали чотири причини

Автомобілі американської компанії Tesla, відомої своїми інноваційними технологіями та сміливими дизайнерськими рішеннями, завжди привертали увагу…

04.05.2024

На яких машинах найдешевше їздити у 2024 році: названо ТОП-10 вигідних моделей

Багато автомобілістів під час вибору машини замислюються про її вартість, але забувають про ціну подальшого…

04.05.2024

За кермо цієї марки ні ногою: машини якого автобренду водії відмовляються купувати повторно

Infiniti, люксовий бренд корпорації Nissan Motor, колись був символом розкоші та надійності, але тепер опинився…

04.05.2024