Запорізький автомобільний завод виробляв і розробляв не тільки автомобілі для громадського використання. Мало хто знає, але на ЗАЗі у свій час вироблялися навіть спорт-кари. Одним з таких проектів був спортивний автомобіль, призначений для гонок по пересіченій місцевості – ЗАЗ-1902 «Баггі».
Створений в 1977 році на базі «Запорожця» – ЗАЗ-968А, він оснащувався 1,2-літровим двигуном, що розвиває максимальну потужність 50 к.с.
Одномісний кузов автомобіля був відкритого типу – зварена з труб рама, яка виконувала роль захисного каркаса в разі можливого перекидання. А з огляду на досить великий кліренс така можливість існувала. Такий тип кузова використовувався практично у всіх «Баггі», створених до цього конструкторами-новаторами або завзятими спортсменами-автоаматорами. Зовні ЗАЗ-1902 відрізнявся від них лише тим, що це була перша серійна модель, що мала свій офіційний модельний індекс.
Машина призначалася для участі у ралійних перегонах. Планувалося, що «Баггі» буде представлена, в тому числі і на міжнародних змаганнях. Адже це була не якась там «саморобка», а повноцінна заводська розробка, яку і за кордоном показати не соромно. Тим більше що ЗАЗ-1902 здатний був долати піщані дюни і навіть легке бездоріжжя.
Машина розвивала максимальну швидкість 105 км/год. При загальній вазі автомобіля в 540 кг він виявився ще й досить маневреним. Правда через високий дорожній просвіт ризик перевернути авто був досить великим, так що навіть на випробуваннях за кермо сідав не досвідчений інженер заводу, а досвідчений гонщик.
У 1977 році був випущений всього один дослідний зразок. Потім трохи пізніше інженери ЗАЗу створили ще кілька машин. Але в процесі їх дослідної експлуатації почали «вилазити» різного роду недоробки, в тому числі це стосувалося недоліків самої конструкції. В кінцевому підсумку проект ЗАЗ-1902 «Баггі» закрили. Трохи пізніше – у середині 80-х років минулого століття були спроби реанімувати проект «Баггі», але тоді на заваді стали фінансові труднощі заводу і ці спроби так і не матеріалізувалися.
Сьогодні автомобілі на механіці поступово відходять у минуле, але на вторинному ринку ще достатньо таких…
Взимку обмерзання автомобіля, який зберігається на вулиці, практично неминуче. Нерідко ця проблема не тільки загрожує…
Седани поступово втрачають позиції, віддаючи лідерство на автомобільному ринку кросоверам. Однак багато українців, як і…
Для водіїв-початківців далеко не кожен автомобіль підходить. Серед іншого досвідчені автомобілісти нерідко відмовляють новачків від…
Японська компанія Subaru ніколи не гналася за естетикою у своїх автомобілях, віддаючи перевагу практичності, продуктивності…
Не випадково автоексперти регулярно нагадують автовласникам про рекомендації виробників у питанні використання того чи іншого…