Показали, яким був найрідкісніший серійний ЗАЗ (ФОТО)

За 10 років виробництва (з 1960 по 1969 рік) було випущено трохи більше 322 тисяч «горбатих» ЗАЗ-965 всіх модифікацій. Серед них була і експортна «Ялта» ЗАЗ-965АЕ з поліпшеною обробкою (для капіталістичних країн), і всілякі версії для інвалідів, і навіть пікапи для внутрішньозаводського використання, які виготовлялися з бракованих машин. Однак найбільш рідкісним і загадковим серійним виконанням першого «Запорожця» вважається спеціальна поштова модифікація – 965С, передає autodriving.net.

Спеціалізований «листоноша» ЗАЗ-965С спочатку створювався за замовленням Міністерства зв’язку СРСР. Перед конструкторами запорізького автозаводу було поставлене чітке завдання: побудувати зручний автомобіль для збору листів з поштових скриньок у великих містах величезної країни. Звичайні машини тих років мало підходили для подібної служби, адже протягом робочого дня водієві доводилося залишати машину сотні разів, обходячи її, причому виходити доводилося відразу на проїжджу частину, що було досить небезпечно. Незвичайне «праворуке» розташування органів управління 965С обумовлено саме прагненням максимально спростити процедуру вилучення листів: листоноша тепер виходив прямо на тротуар – біля самого ящика.

Місце задніх сидінь зайняв відсік для зібраної кореспонденції, а задні вікна зробили «глухими» – з металевими фільонками (замість скла) з характерним написом «зв’язок». Вантажопідйомність 2-містного автомобіля становила скромні 150 кг (при власній масі 650 кг). Деякі екземпляри ЗАЗ-965С мали також бічні повітрозабірники оригінальної форми.

Як і звичайні ЗАЗ-965 і 965А, поштова версії «горбатих» оснащувалася 4-циліндровими V-подібними моторами МеМЗ повітряного охолодження. При робочому об’ємі в 749 і 887 «кубиків», вони видавали потужність 23 і 27 к.с. відповідно. Середня витрата палива становив 6,5 л / 100 км, а максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.

ЗАЗ-965С випустили невеликою партією (кілька сотень машин) в 1960-62 роках. Причому існували версії як з «обличчям» від раннього 965 (з поворотниками- «бородавками» на передніх крилах), так і рестайлінгового 965А. Вважається, що до нашого часу не вцілів жоден екземпляр цієї вкрай цікавої моделі, адже по закінченню терміну служби на пошті їх просто списували і різали на металобрухт. Ходять чутки, що в одній з приватних колекцій в Росії є подібний автомобіль, проте офіційного підтвердження цьому факту немає. Відзначимо, що кілька років тому «Укрпошта» здала в утиль кілька «вагонів» запасних частин для старих авто-листонош, серед яких було багато нових деталей і до 965С.

Recent Posts

ЄС передумав: двигуни внутрішнього згоряння залишаться після 2035 року, але з новими вимогами

Євросоюз готує гучну зміну курсу, пише Motor.es. Попри попередні плани повної заборони продажу авто з…

06.12.2025

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025

ТОП-10 кращих вживаних універсалів: практичні, місткі й доступні

Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…

06.12.2025

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025