Чому в Україні Volkswagen Passat вартує 8-11 тис. доларів, а в Литві – 2,5-4,5 тис. євро?
У нас в соціальних мережах розгорілася ціла війна з приводу авто з ЄС. Одні вважають їх власників контрабандистами, які не заплатили податки і не несуть відповідальності в разі ДТП. Інші вважають, що єврономер – це відповідь на драконівські тарифи по розмитненню автомобілів і вимагають радикально знизити податки, а також дати можливість узаконити цю власність. Про це написав народний депутат VII-VIII скликань, координатор в політичній силі «Альтернатива» Єгор Фірсов.
Митне законодавство не просто нелогічне і несправедливе, воно абсурдне. Нещодавно хлопці зі Львова провели експеримент. Вони вивезли до Польщі «Запорожець» і розмитнили його за 250 євро. І ввезли його назад вже на польських номерах. І що ви думаєте? В Україні його розмитнили через суд вже за 3000 доларів. Тобто автомобіль, куплений за 250 доларів, після ввезення і офіційно зареєстрований, став в 12 разів дорожче!
Противники єврономерів закидають покупцям, що ті завозять сюди не екологічний автохлам. За цією логікою, їздити на BMW, Audi, Volkswagen виробництва 2000-х років менш екологічно, ніж на радянському автопромі 80-х років, або на Ладах і Газелях російського виробництва. Що з цього дійсно є непотребом, навіть не потрібно обговорювати.
Також варто визнати, що ніякі високі мита жодним чином не захищають «вітчизняного виробника», який вже практично нічого не випускає. Найважливішим аргументом буде проста логіка: Ви б купили нову «Славуту» за 8-10 тис. Доларів, якщо можна купити кросове Volkswagen Touareg 2004-2005 років за 4,5-5 тис. євро або Audi Q7 за 9-10 тис. євро? Мені здається, відповідь очевидна!
На мій погляд, суперечка навколо єврономерів можна вирішити єдиним способом – прибрати грабіжницькі податки на розмитнення і надати можливість людям купити автомобілі й оформити на них право власності згідно з новими адекватним тарифами:
– це легалізує вже ввезені авто і не буде випадків, коли автомобіль з іноземною реєстрацією потрапляє в аварію, а водій тікає з місця ДТП;
– це дозволить наповнити бюджет за рахунок вже ввезених авто (за різними оцінками їх 1,5-2 млн), а в майбутньому наповнювати бюджет за рахунок імпорту;
– доступні авто в сільській місцевості, райцентрах будуть стимулювати розвиток підприємництва, транспортне сполучення, де автобуси курсують раз на добу. Збільшення авто в країні створить нові робочі місця за рахунок нових СТО та АЗС, сприятиме внутрішньому туризму. Гроші, зекономлені на придбання авто, люди зможуть витратити на відвідування інших міст і областей;
– Ми повинні бути чесними перед Європою. Ми декларуємо бажання інтегруватися, хотіли безвізу, вимагаємо збільшення квот на наш експорт. Тоді чому ми створюємо штучні бар’єри самі для себе?
Таким чином, аргументів за легалізацію єврономерів в рази більше, ніж аргументів проти. Справа за владою. Або вона врегулює цю проблему, або буде далі підтримувати абсурдні і грабіжницькі податки. Як показує практика, держава в таких питаннях «не йде за народом».
Нагадаємо, вже 6 вересня пройде перша акція, на якій півтора мільйона власників автомобілів на євро номерах відстоюватимуть свої права.
В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…