Автомир

Гальмівний супорт: як влаштована найважливіша деталь гальмівної системи

Супорт грає важливу роль автомобілі. Що це таке і навіщо він потрібен, розповість «Твоя МАШИНА».

У більшості поломок гальмівної системи винен саме супорт. Вузол є пристроєм, що притискає гальмівні колодки до гальмівного диска після натискання на педаль гальма. Він складається з поршнів, підключених до гідравлічної частини гальмівної системи, яких кріпляться гальмівні колодки.

При натисканні на педаль гальма магістралями гальмівної системи до супорта під тиском подається гальмівна рідина. Вона натискає на поршень, який виходить із корпусу супорта і тисне на гальмівні колодки, притискаючи їх до диска.

Залежно від конструкції супорти бувають різних видів:

• Фіксований – поршні в супорті стоять по обидва боки диска. Такий супорт має металевий корпус, у якому розташовані симетрично кілька циліндрів із поршнями. Рухаючись вони притискають обидві колодки до диска одночасно. При цьому сам корпус супорта міцно кріпиться до деталей підвіски.

• З плаваючою скобою – поршні в супорті встановлені лише з внутрішньої сторони гальмівного диска. У цьому випадку поршень або поршні тиснуть лише на внутрішню колодку. Під їх впливом колодка притискається до диска, а скоба рухається направляючими та притискає другу зовнішню колодку.

Як і інші деталі автомобіля, супорти можуть зношуватися. Першою ознакою, що насторожує, є скрип при гальмуванні. Це може бути спричинене потраплянням піску або зношуванням колодок.

Також варто звернути увагу на появу слідів гальмівної рідини на дисках або плям на землі в районі коліс. Часто протікання відбуваються саме в області приєднання трубок до супортів.

Іноді супорти спрацьовують на стискування, притиснувши колодки до диска, і не повертаються у вихідне положення після. Це перша ознака того, що деталі міг закиснути поршень або направляючі або розшарувався зсередини гальмівний шланг. Ще одна ознака поломки – м’яка гальма педаль.

Явним сигналом про несправність є перегрівання гальм. Причому можуть перегріватися як колодки і диски, так і гальмівні рідини. Нерівномірне зношування колодок також може вказувати на поломку супортів, зокрема, проблеми з поршнем або напрямними.

Викликані поломки можуть бути втратою рухливості поршня або спрямовують скоби супорта. Ці проблеми, у свою чергу, можуть виникнути з таких причин:

• Несвоєчасна заміна гальмівної рідини
• Зношування та надрив пильовиків
• Корозія деталей: плаваючі скоби, що направляють
• Бродіння поршня
• Пошкоджені шланги або штуцери

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025