Автомир

Гальмівний супорт: як влаштована найважливіша деталь гальмівної системи

Супорт грає важливу роль автомобілі. Що це таке і навіщо він потрібен, розповість «Твоя МАШИНА».

У більшості поломок гальмівної системи винен саме супорт. Вузол є пристроєм, що притискає гальмівні колодки до гальмівного диска після натискання на педаль гальма. Він складається з поршнів, підключених до гідравлічної частини гальмівної системи, яких кріпляться гальмівні колодки.

При натисканні на педаль гальма магістралями гальмівної системи до супорта під тиском подається гальмівна рідина. Вона натискає на поршень, який виходить із корпусу супорта і тисне на гальмівні колодки, притискаючи їх до диска.

Залежно від конструкції супорти бувають різних видів:

• Фіксований – поршні в супорті стоять по обидва боки диска. Такий супорт має металевий корпус, у якому розташовані симетрично кілька циліндрів із поршнями. Рухаючись вони притискають обидві колодки до диска одночасно. При цьому сам корпус супорта міцно кріпиться до деталей підвіски.

• З плаваючою скобою – поршні в супорті встановлені лише з внутрішньої сторони гальмівного диска. У цьому випадку поршень або поршні тиснуть лише на внутрішню колодку. Під їх впливом колодка притискається до диска, а скоба рухається направляючими та притискає другу зовнішню колодку.

Як і інші деталі автомобіля, супорти можуть зношуватися. Першою ознакою, що насторожує, є скрип при гальмуванні. Це може бути спричинене потраплянням піску або зношуванням колодок.

Також варто звернути увагу на появу слідів гальмівної рідини на дисках або плям на землі в районі коліс. Часто протікання відбуваються саме в області приєднання трубок до супортів.

Іноді супорти спрацьовують на стискування, притиснувши колодки до диска, і не повертаються у вихідне положення після. Це перша ознака того, що деталі міг закиснути поршень або направляючі або розшарувався зсередини гальмівний шланг. Ще одна ознака поломки – м’яка гальма педаль.

Явним сигналом про несправність є перегрівання гальм. Причому можуть перегріватися як колодки і диски, так і гальмівні рідини. Нерівномірне зношування колодок також може вказувати на поломку супортів, зокрема, проблеми з поршнем або напрямними.

Викликані поломки можуть бути втратою рухливості поршня або спрямовують скоби супорта. Ці проблеми, у свою чергу, можуть виникнути з таких причин:

• Несвоєчасна заміна гальмівної рідини
• Зношування та надрив пильовиків
• Корозія деталей: плаваючі скоби, що направляють
• Бродіння поршня
• Пошкоджені шланги або штуцери

Share
автор
Полина

Recent Posts

Не робіть так: автоінструктор вказав на типові помилки новачків на зимовій дорозі

Зимові умови водіння - максимально суворі, якщо порівнювати з іншими порами року. Низькі температури, рясні…

19.02.2025

Чотири небезпечні місця, де категорично не можна паркувати автомобіль взимку

У великих містах паркування автомобіля може стати справжнім квестом через обмежений простір, щільний трафік і…

19.02.2025

Як правильно заводити машину в мороз: поради водіям

Для будь-якого автомобіліста і його машини зимові морози є серйозним випробуванням. У якийсь момент ви…

18.02.2025

Поліція нагадала правила безпеки на дорозі в морозну погоду

Синоптики прогнозують сильні морози до кінця лютого, що створює додаткові ризики для водіїв і пішоходів.…

18.02.2025

Як не заснути за кермом: 12 важливих порад для автомобіліста

Сонливість за кермом - не просто неприємна проблема, яка турбує більшість водіїв під час нічних…

17.02.2025

Підготовка автомобіля до весни: що потрібно встигнути зробити до кінця лютого

Зимові умови експлуатації автомобіля вкрай непрості, у зв'язку з чим ваша машина за ці місяці…

17.02.2025