Автомир

Гальмівний супорт: як влаштована найважливіша деталь гальмівної системи

Супорт грає важливу роль автомобілі. Що це таке і навіщо він потрібен, розповість «Твоя МАШИНА».

У більшості поломок гальмівної системи винен саме супорт. Вузол є пристроєм, що притискає гальмівні колодки до гальмівного диска після натискання на педаль гальма. Він складається з поршнів, підключених до гідравлічної частини гальмівної системи, яких кріпляться гальмівні колодки.

При натисканні на педаль гальма магістралями гальмівної системи до супорта під тиском подається гальмівна рідина. Вона натискає на поршень, який виходить із корпусу супорта і тисне на гальмівні колодки, притискаючи їх до диска.

Залежно від конструкції супорти бувають різних видів:

• Фіксований – поршні в супорті стоять по обидва боки диска. Такий супорт має металевий корпус, у якому розташовані симетрично кілька циліндрів із поршнями. Рухаючись вони притискають обидві колодки до диска одночасно. При цьому сам корпус супорта міцно кріпиться до деталей підвіски.

• З плаваючою скобою – поршні в супорті встановлені лише з внутрішньої сторони гальмівного диска. У цьому випадку поршень або поршні тиснуть лише на внутрішню колодку. Під їх впливом колодка притискається до диска, а скоба рухається направляючими та притискає другу зовнішню колодку.

Як і інші деталі автомобіля, супорти можуть зношуватися. Першою ознакою, що насторожує, є скрип при гальмуванні. Це може бути спричинене потраплянням піску або зношуванням колодок.

Також варто звернути увагу на появу слідів гальмівної рідини на дисках або плям на землі в районі коліс. Часто протікання відбуваються саме в області приєднання трубок до супортів.

Іноді супорти спрацьовують на стискування, притиснувши колодки до диска, і не повертаються у вихідне положення після. Це перша ознака того, що деталі міг закиснути поршень або направляючі або розшарувався зсередини гальмівний шланг. Ще одна ознака поломки – м’яка гальма педаль.

Явним сигналом про несправність є перегрівання гальм. Причому можуть перегріватися як колодки і диски, так і гальмівні рідини. Нерівномірне зношування колодок також може вказувати на поломку супортів, зокрема, проблеми з поршнем або напрямними.

Викликані поломки можуть бути втратою рухливості поршня або спрямовують скоби супорта. Ці проблеми, у свою чергу, можуть виникнути з таких причин:

• Несвоєчасна заміна гальмівної рідини
• Зношування та надрив пильовиків
• Корозія деталей: плаваючі скоби, що направляють
• Бродіння поршня
• Пошкоджені шланги або штуцери

Recent Posts

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025

Suzuki готує новий дешевий кросовер: подробиці

Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…

22.12.2025

Популярний кросовер Volkswagen з’явився в оновленому вигляді: фото

В серпні Volkswagen офіційно презентував друге покоління кросоверу T-Roc. Продажі новинки стартували в грудні. Німецький…

22.12.2025

Водіям американських авто в Україні загрожують штраф, арешт або позбавлення прав

Якщо купуєте вживані автомобілі з США, то варто бути обачним, щоб не отримати санкції від…

22.12.2025

ТОП-5 бюджетних кросоверів 2025 року за версією J.D. Power

Вартість нових автомобілів постійно зростає. На тлі і без того складної фінансової ситуації в країні…

22.12.2025