Той, хто хоч раз у житті стикався з отриманням відшкодування по автоцивілці, звертав увагу, що реальна вартість ремонту ТЗ відрізняється від суми компенсації. Багато водіїв бачать в цьому махінації страховиків, які намагаються зменшити розмір виплати. Такі випадки бувають, але дуже рідко. Як правило, причина криється в іншому – в коефіцієнті зносу.
Згідно зі статтею 29 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» виплати по автоцивілці відбуваються з урахуванням зносу. Під зносом розуміють втрату елементами конструкції ТЗ початкових технічних характеристик, споживчих властивостей або придатності під впливом умов експлуатації і навколишнього середовища. Наприклад, якщо в аварію потрапляє іномарка, вік якої понад 7 років, експерт визначає спеціальний коефіцієнт «старіння», враховуючи рік випуску і пробіг. Для старих екземплярів він досягає 70% (максимальний коефіцієнт – 0,7). Але якщо прорахунок роботи і матеріалів відбувається в повному обсязі, то для запчастин також розраховують відсоток втрати вартості пошкодженої деталі в порівнянні з вартістю такої ж, але нової. Самостійно дізнатися фінальну цифру компенсації практично неможливо. Навіть покладаючись на дані таблиці методики, сума буде умовною.
Крім використання формул приймаються до уваги: кількість постраждалих, витрати на транспортування з місця ДТП і багато іншого. Коефіцієнт може бути дорівнює нулю, якщо, термін життя авто не перевищує:
5 років – для легкових колісних транспортних засобів (КТЗ), вироблених в країнах СНД; 7 років – для інших легкових КТЗ;
3 роки – для вантажних КТЗ, вантажопасажирських, причепів, напівпричепів, спеціальних і спеціалізованих КТС, автобусів виробництва країн СНД;
4 роки – для інших вантажних КТЗ, вантажопасажирських КТЗ, причепів, напівпричепів, спеціальних КТС, спеціалізованих КТЗ, автобусів;
5 років – для мототехніки.
Але в кожному правилі є винятки. Чекайте традиційного прорахунку, коли:
Автомобіль використовується в інтенсивному режимі;
Автомобіль зареєстрований в таксі-сервісах;
Головні частини кузова мають корозію, деформацію або проходили капітальний ремонт після ушкоджень.
Водієві, якому страхова “не доплатила”, слід шукати правосуддя в державних органах. Рекомендується залучати до справи незалежної страхового юриста, який буде супроводжувати підписання договору зі страховиком і подальший розрахунок суми відшкодування. Також він сформулює правильні позовні вимоги. З нашого боку потерпілого Кодекс адміністративного судочинства, ст. 264. А відповідачем буде виступати страховик. Він повинен буде довести правильність і необхідність застосованих коефіцієнтів.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…