Весна прийшла! А це означає, що настав час підготувати «залізного коня» до теплого сезону. Навіщо це робити? Тому що взимку автомобіль експлуатується у стресових умовах, і так чи інакше це відбивається на його вузлах та системах. Якщо не хочете отримати експлуатаційні проблеми навесні та влітку, подбайте про своє авто вже наприкінці зими. Потрібно провести кілька профілактичних заходів, інформує “Твоя МАШИНА”.
Ось які речі потрібно зробити до весняного потепління:
1. Зміна гуми із зимової на літню
Цей пункт йде першим у списку. Але тут не треба поспішати. Перша відлига – це ще не привід для заміни шин, оскільки за нею можуть бути заморозки.
Міняти зимові покришки на літні треба лише після того, як встановиться середньодобова плюсова температура або стабільно вище +7 вдень і не нижче 0 вночі. В іншому випадку літні покришки задубіють на весняному морозці, і навіть сухий асфальт перетвориться для них на небезпечну ковзанку.
Водночас їздити влітку на зимовій гумі не можна. По-перше, у теплий час вона сильніше зношується. По-друге, потребує особливо акуратного водіння. І нарешті, якщо зимові шини у вас шиповані, то на чистому та сухому асфальті шипи миттєво повилітають, що негативно вплине на курсову стійкість автомобіля.
Декілька слів про зберігання шин (на дисках чи ні). Знайдіть для знятого комплекту темне добре вентильоване приміщення. Покладіть шини горизонтально. Найкраще зберігати їх у гаражі чи напівпідвалі на дачі. Найгірший варіант – балкон, тому що під впливом літньої спеки та прямих сонячних променів гума пересихає та розшаровується.
Не використовуйте гуму після закінчення терміну служби. Він складає:
– для літніх покришок – п’ять сезонів;
– для зимових – три-чотири сезони.
При тривалому використанні гуми існує ризик втрати її первинних якостей під впливом температурних перепадів.
Але, на жаль, деякі автовласники зміною гуми обмежуються при підготовці машини до теплого сезону. Однак, це далеко не єдина річ, яку потрібно зробити.
2. Балансування коліс перед встановленням
Балансування коліс перед установкою потрібно зробити обов’язково, навіть якщо літні шини були на дисках. Кожна шина має власну конфігурацію та ресурс. Тому типові випадки, коли автомобіль на старих шинах добре тримає траєкторію, а нові розкривають дефекти регулювання підвіски, що негативно впливає на курсову стійкість.
3. Чищення дренажної системи
Забита дренажна система машини загрожує тим, що через проникнення води у важкодоступних порожнинах кузова може виникнути корозія. А потрапляння вологи на електропроводку може спровокувати замикання.
Якщо вода потрапить у паливний насос, він стане менш ефективно прокачувати бензин. Це може призвести до втрати потужності двигуна в непередбачуваних ситуаціях. Через окислення контактів двигун може заглохнути прямо на ходу. Тому огляд електрики – одне з першочергових завдань під час підготовки машини до теплого сезону.
Двигун може втратити тягу і через скупчення в повітроприймачі бруду, «приправленого» реагентами. Осіла на повітряному фільтрі, ця суміш веде до втрати пропускної спроможності цієї системи. Внаслідок цього двигун «задихається» та «кашляє».
Система випуску може постраждати від використання автохімії. Навесні нерідкі різкі температурні перепади. Це призводить до посилення процесів окиснення в кілька разів. У результаті приймальна труба та глушник досить швидко іржавіють. Ще небезпечніша іржа, що вражає зварні шви. У процесі роз’їдання корозією вони прогорають, що може спричинити відрив глушника. Елементи вихлопної системи, що валяються на узбіччі або прямо на дорозі напровесні – не рідкість.
4. Роботи з обслуговування силового агрегату
Взимку перепади температури на різних вузлах та механізмах двигуна можуть досягати 105 градусів. Наприклад, за вікном -10, а робоча температура силової установки сягає +95. Подібні фактори негативно впливають на гумотехнічні та пластмасові деталі двигуна. Тому гумові елементи, що розсохлися та втратили еластичність, необхідно замінити.
Якщо пошкоджені пластикові компоненти, то це може призвести до таких наслідків:
– підтікання олії або пального із силового агрегату;
– витікання антифризу;
– пошкодження деталей двигуна осколками пластмасових елементів.
Ніякий захист двигуна не може забезпечити відсутність забруднень після проходження сотень кілометрів по зимових трасах, що складаються із суміші снігу з брудом. Тому необхідно вирушити на станцію технічного обслуговування та ретельно помити машину, включаючи силову установку. Після цього обов’язково дайте електричній проводці просохнути, тільки після цього можна запускати двигун.
5. Заміна олії
Змінювати масло не потрібно, якщо взимку ви не використовували технічну рідину зі спеціальними «антиморозними» присадками. Якщо використовували всесезонну олію, то міняти її потрібно після певної кількості пройдених кілометрів.
Але тут важливо врахувати, що не варто довіряти сліпо рекомендаціям, прописаним у сервісній книжці. Заміна олії через 10-15 тисяч км пробігу – це для м’якого клімату та акуратних європейських доріг. А зимова експлуатація автомобіля сильніше навантажує мотор та трансмісію. До того ж температурні перепади та рух у дорожніх заторах зменшують ресурс трансмісійної рідини.
Якщо все ж таки у вас залито «зимове» масло, дочекайтеся стабільних плюсових температур повітря і тільки потім здійснюйте заміну. Не забудьте одночасно міняти масляний фільтр. Якщо на авто стоїть дизельний турбований двигун, то сезонна заміна олії необхідна. Тож не варто економити на цьому розхіднику. Коли купуєте моторне масло, беріть з урахуванням доливання. Пам’ятайте, що своєчасна заміна масла продовжує життя двигуна.
6. Передвесняна підготовка електроустаткування
Взимку великим навантаженням піддається акумуляторна батарея, особливо при старті мотора. Також негативно впливають на акумулятор перепади температури в підкапотному просторі. Тому технічне обслуговування цього агрегату перед настанням весни зовсім не буде зайвим.
Якщо перед настанням зими ви готували акумулятор до холодів, не забудьте, що при потеплінні зросте щільність електроліту. Це дозволить вашому автомобілю легко завестися навіть за значно розрядженій батареї, але при цьому зменшиться її ресурс. Отже, якщо щільність електроліту при весняній перевірці виявилася високою, розбавте рідину дистильованою водою.
Перевірка контактних з’єднань теж необхідна дія. Клеми з невеликим нальотом корозії потрібно очистити, а повністю іржаві замінити. Крім того, необхідно переконатися, що лампочки у зовнішніх пристроях світлової сигналізації працюють справно, як і пристрої. Скло не повинно бути запотівшим і з ознаками конденсату. Під час розкриття таких проблем замініть гумові ущільнювачі.
7. Обслуговування підвіски
Підготовка машини до теплого сезону включає етап роботи з підвіскою. А ще краще – повністю перевірити ходову. Важливо, щоб тяги кермового керування були налаштовані та добре відрегульовані. Амортизатори, сайлент-блоки, пильовики, кульові з’єднання та шруси повинні бути у справному технічному стані. Порвані гумові або пластикові елементи підвіски, що потріскалися, потрібно поміняти. Всі вузли, що стикаються, треба змастити.
8. Підготовка гальмівної системи
Справні гальма як ніякий інший вузол забезпечують безпеку на дорогах! Але справа в тому, що більшість ущільнювачів в гальмівній системі зроблені з гуми, яка схильна до сильного зносу. Так що перед літньою експлуатацією автомобіля ці елементи обов’язково потрібно перевірити і за необхідності поміняти, щоб не залишитися без гальм.
Про ушкодження гумових ущільнювачів сигналізує підтікання. Не забудьте оглянути гальмівні шланги і поміняти розтріскані. І, нарешті, здійсніть контроль рівня гальмівної рідини в бачку.
9. Догляд за кузовом
Вважається, що лакофарбова поверхня кузова найсильніше руйнується взимку. Але це не зовсім правильно. Бруд, пісок і реагенти з замерзлих доріг забиваються в тріщини ЛКП саме в холодний сезон, але вступають у реакції з кузовними елементами автомашини вони тоді, коли настає потепління. Отоді й починається активний процес руйнування лакофарбового покриття.
Але ми можемо мінімізувати вплив агресивних речовин. Для цього перед весною ретельно вимийте автомобіль і дозвольте йому добре просохнути. Обов’язково видаліть бруд у важкодоступних місцях. Ще краще – після цього провести обробку кузова поліроллю на основі силікону, тефлону чи воску-карнаубу. Така обробка сприяє зниженню доступу кисню до металевої поверхні і уповільнює, а іноді повністю усуває корозійні процеси.
10. Прибирання в салоні та багажнику
І, нарешті, прибираємо в салоні та багажному відділенні. Викидаємо з машини все непотрібне, а потім чекаємо сонячної погоди та обробляємо оббивку пилососом та миючими засобами. Після цього необхідно дати салону добре просохнути. У цьому допоможе тепле сонечко. Зустрічаємо весну в чистоті та оновленні!
Не варто нехтувати цими порадами. Якщо ви подбаєте про «залізного коня» у міжсезоння, то уникните багатьох можливих проблем влітку.
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…