Гниєння або, як кажуть у народі, «карієс» проводки зустрічається у автомобілів різних класів та країн виробництва, починаючи з дешевих китайських та закінчуючи преміальними німецькими. Але є машини, які страждають від гниття електричної частини найчастіше.
1. BMW
Автомобілі BMW 5-ї та 6-ї серій випуску 2003-2010 років були відкликані через «карієс» проводки. Була офіційна кампанія, на яку запрошували власників цих машин. У них на різьбовому з’єднанні плюсового дроту з акумулятором внаслідок впливу дорожніх реагентів з’являється корозія. Через це відбуваються збої в електриці, що призводять до неможливості запустити двигун. Також проводка часто плавиться, що може спровокувати спалах.
2. Lifan X60
У китайських кросоверів Lifan X60 2013-2018 років випуску проблеми не лише з електрикою, а й з кузовом: метал сильно гниє. Але якщо це можна виправити кузовними роботами, то виявити та усунути несправності у проводці набагато складніше. У цієї машини волога накопичується під оббивкою підлоги, і після кількох років експлуатації проводка сильно страждає. Часто виникають короткі замикання, які можуть спричинити пожежу.
3. Nissan Pathfinder
Рамою позашляховика Nissan Pathfinder третього покоління проходять товсті коси проводів. У процесі використання авто на них потрапляє вода та осідає бруд. Це веде до гниття як джгута, так і рами. У машинах цієї моделі часто трапляються короткі замикання. Але оскільки виявити проблему досить важко, у сервісі вам, швидше за все, запропонують замінити запчастину, а це виллється в серйозні фінансові витрати.
4. Mercedes-Benz
Йдеться про пікап X-класу, побудований на базі Nissan NP300 Navara. У цьому автомобілі проводка розташована близько до колісних арок. Якщо вони не захищені, на них летить бруд з-під коліс. Осідаючи, вона призводить до гниття проводки. Це загрожує відмовою оптики та проблем із запуском двигуна.
Найчастіше неполадки з електропроводкою трапляються у старих автомобілях. Але іноді цим грішать і нові, особливо якщо вони конструктивно зроблені неправильно, як перераховані вище моделі. Якщо купуєте автомобіль з пробігом, то немає впевненості, що вона не побувала в серйозних ситуаціях, або що в електричній частині не колупалися горе-майстри. А тим часом робота професійних автоелектриків на СТО коштує недешево.
5. Пристрій та функції проведення
Електропроводка – це система, що поєднує різноманітні електронні вузли та індикатори автомашини. Вона складається із сотень різних зчленувань: від кожного індикатора відходить чотири-п’ять проводків, що з’єднуються в центральному джгуті, що взаємодіють із ЕБУ, проміжними індикаторами та реле. За допомогою проводки на систему подачі палива подається напруга. Також вона є відповідальною за підтримку нормальної роботи двигуна.
Коротке замикання в одному сегменті може пошкодити електропроводку автомашини. Почасти запобігти можливості виходу з експлуатації системи допомагають запобіжники, але вони не завжди ефективно працюють.
Як говорилося вище, у певних марках авто зустрічаються характерні причини дефектів проводки. Якщо після двох-трьох відвідувань автосервісу не вдалося виявити конкретну причину карієсу, то почитайте на Інтернет-форумах автолюбителів і професіоналів, що пишуть саме про вашу машину. Це допоможе виявити напрямок пошуку проблеми.
6. Які елементи електропроводки ушкоджуються найчастіше
Найбільш схильні до «карієсу» такі елементи:
– Джгут проводів живлення – елемент під капотом, що з’єднує індикатори, які відповідають за правильне функціонування двигуна.
– Блок запобіжників – приєднується до коси проводів двигуна, включає коробочку з реле та запобіжниками, розміщується в підкапотному просторі.
– Джгут ЕБУ – коса проводів, що зв’язує частинипідкапотної проводки та блок управління. Ушкодження у цій системі блокують роботу мотора.
– Провід освітлювальних пристроїв, електричні елементи панелі приладів – знаходяться під передньою панеллю в салоні, відходять на передні та задні світлотехнічні прилади.
– Коса, що йде на турбокомпресор в автомашинах з турбіною – неполадки в цьому вузлі загрожують серйозними наслідками для автомобіля.
– Блоки реле і запобіжників, що знаходяться в різних місцях в різних марок і моделей – слід з’ясувати їх розташування і зберегти схему.
7. Причини гниття проводки
“Карієс” веде до того, що електрика починає працювати некоректно: перестають включатися фари, автомобіль взагалі не хоче заводитися. Є й інші ознаки, причиною яких є гниття проводки. Але визначити несправність досить складно навіть у діагностичних центрах.
Чому ж електропроводка може швидко згнити? Експерти називають такі фактори:
– попадання вологи, у тому числі під оббивку підлоги – через це елементи проводки намокають;
– окислення – воно трапляється через попадання вологи: контакт слабшає або зовсім зникає;
– температурні перепади – вони провокують випадання конденсату;
– постійні вібрації під час їзди – можуть призвести до розриву тонких проводков.
У старих машинах проблеми з проводкою спостерігаються частіше. Згодом елементи перегнивають та вимагають заміни. Якщо вийшло з ладу реле або запобіжники, необхідно замінити їх, попередньо перевіривши, в якому стані знаходяться контакти в точці монтажу деталі.
Причиною гниття електропроводки може бути неправильне технічне рішення заводу-виробника. Наприклад, у деяких позашляховиках та паркетниках гофри з проводкою кріпляться безпосередньо до рами. Це здешевлює процес, але крізь негерметичну гофру в дощову погоду вода потрапляє на раму, а взимку до неї додаються ще й реагенти. Це призводить до руйнування та замикання проводки.
По помилці інженерів, допущеный при розробці деяких автомобілів, дроти близько підходять до колісних арок. Якщо арки не захищені пластиком, то бруд з-під коліс машини неминуче потрапляє на проводку, викликаючи її гниття. В результаті збоїть електрика.
Ще одна помилка інженерів – некоректне прокладання проводки під капотом. При проникненні вологи всередину джгута двигун не заведеться.
Під впливом температурних перепадів окислюються контакти, тоді проблеми з проводкою виникають неминуче. Головне – вчасно їх виявити та провести заходи щодо усунення: зачищення проводів та їх ізоляцію.
Крім того, до проблем з електропроводкою може привести неправильна експлуатація автомобіля, недостатня увага до обслуговування або кустарний ремонт. Вирішувати проблеми необхідно відразу після виявлення перших ознак «карієсу» проводки.
Двигун в автомобілі є ключовим агрегатом. Не тільки тому, що без нього подальша експлуатація транспортного…
Корейські кросовери високо цінуються в Україні, завдяки своїй функціональності, надійності та доступності. Якщо ви бажаєте…
Сьогодні на автомобільному ринку представлені сотні й тисячі найрізноманітніших авто, що дає автолюбителям величезний вибір.…
За підсумками жовтня, в Україні було зареєстровано 2 700 старих автомобілів зі США. Як повідомляє…
Купівля автомобіля - це завжди виклик. Підходити до цього процесу легковажно категорично не можна. Однак…
Коли мова заходить про потужні автомобілі з великими двигунами, на думку одразу спадають повнорозмірні позашляховики.…