Угорання масла є повністю природним процесом, який вказує на надмірну витрату рідини, що змащує в силовому агрегаті. Це відбувається через особливості самої установки або через внутрішні дефекти і поломки. Визначити факт перевитрати олії досить просто. Наприклад, у цьому випадку може з’явитися сірий дим із вихлопної труби, який відсутній при згорянні якісного бензину. Ще явною ознакою несправності є чорна кромка краю вихлопної труби. Так яка олія чаде швидше – «синтетика» чи «мінералка»? Розберемося із цими моментами по порядку.
1. Основні причини спалювання масла
Визначити проблемне місце, де відбувається витік олії, без повного демонтажу силового агрегату не вдасться. Однак існує кілька перевірених методів боротьби з цим явищем, які суттєво полегшують пошуки та вирішення проблеми.
Зазвичай надмірне споживання мастил відбувається через ряд факторів:
– природний чад, прописаний у регламенті та технічних характеристиках конкретної моделі та марки автомобіля – чим більший об’єм самого двигуна, поршнів та циліндрів, тим більше речовин потрібно для отримання масляної плівки;
– сумнівна якість олії за замовчуванням;
– агресивний стиль водіння з частими навантаженнями, зміною режимів та пробуксовками;
– неправильний вибір мастила – виробники можуть рекомендувати використання серій 5w40, тоді як автовласник економить, купуючи 0w20;
– потрапляння олії до камери згоряння – виключити таку ситуацію неможливо. Частинки рідини, що змащує, можуть опинитися в камері через вентиляційні елементи картера;
– розрідження – якщо краплі води чи продуктів згоряння з’єднуються зі змащенням, її хімічні властивості порушуються;
– істотний знос двигуна – незадовільний стан маслознімних ковпачків, циліндрів, перемичок або поршневих кілець ставить під загрозу цілісність змащувальної системи і призводить до витоку масла;
– недостатньо ефективне спалювання змащувального матеріалу.
У більшості випадків проблему потрібно шукати в силовому агрегаті, тому його доведеться відправити на діагностику та ремонт.
2. Де зазвичай спостерігаються місця витоку олії
Мастильний матеріал утворює на циліндрах тонку плівку, що оберігає важливі органи та вузли автомобіля від корозійних процесів. Однак у процесі експлуатації цей захисний шар пригоряє, оскільки всередині циліндрів відбувається загоряння та вибух бензину. Це основне місце, де спостерігаються витоки.
Продукт поступово переходить у камеру згоряння під час переміщення елементів поршневої системи чи клапанів. Ще склад може опинитися в системі вентиляції, звідки буде витіснений разом із газами.
З приводу турбованих агрегатів слід пам’ятати, що вони втрачають частину масла при перевищенні допустимої позначки швидкості під час розгону. Також суміш часто банально витікає.
3. За якими критеріями можна визначити рівень втрати мастила
На жаль, чітких параметрів визначення угорання масла відсутні. Але існує кілька непрямих моментів, які допомагають у вирішенні такого завдання – температура спалаху та показники випаровуваності.
Визначити рівень випаровування за якоюсь формулою не вдасться, тоді як температура спалаху прописана в характеристиках різних серій та марок олій. Це вказує на той показник, при якому мастило спалахує при взаємодії з відкритим вогнем. Визначити його можна після вивчення складу речовини: якщо в ньому є висока концентрація легких фракцій, температура спалаху знижується.
4. Як виключити угорання масла
Щоб мінімізувати споживання змащувальних матеріалів, потрібно дотримуватись кількох правил:
– використовуйте варіанти, рекомендовані виробником;
– вибирайте продукцію з підвищеним значенням температурного спалаху та невисоким показником NOACK*, якщо ви зможете виявити такі дані (Під значенням NOACK* мається на увазі рівень випаровування складу за температури 250 градусів Цельсія протягом години). Чим нижче це значення, тим краще. У середньому мінеральні олії позбавляються 22-25%, а синтетичні – до 8-10%. Продукція преміального класу зазвичай має мінімальний показник, але виробники часто не вказують його в параметрах;
– не забувайте обслуговувати двигун, проводити технічне обслуговування та ремонтні заходи;
– не допускайте тривалої роботи двигуна під високими обертами. Не експлуатуйте його на зношування.
Дотримуючись перерахованих рекомендацій, можна суттєво знизити інтенсивність витікання та угорання олії.
5. Відмінності у угаранні різних серій і типів моторних масел
При правильному виборі змащувальних матеріалів для свого автомобіля можна суттєво знизити відсоток їх вигоряння. Рівень угорання оцінюється так: склад піддається нагріванню до +250 градусів Цельсія протягом години. Ті компоненти, які були схильні до випаровування, вимірюються у відсотках – чим вони нижчі, тим менший рівень втрат.
У результаті досліджень було виявлено, що синтетичні склади випаровуються до 14%, а мінеральні – до 25%. Будь-які мастильні матеріали з часом угорають. Але якщо ви зіткнулися з нетиповими витоками і підозрюєте, що з двигуном вашого автомобіля є суттєві неполадки, потрібно негайно вирушити в автосервіс та знайти причину таких поломок.
Скоротити споживання олії двигуном досить просто. Достатньо вибирати відповідні склади, рекомендовані виробником, стежити за якістю роботи ДВЗ та дотримуватися акуратного стилю водіння. При виборі олії необхідно звертати увагу на рівень випаровування та температуру спалаху. У різних продуктів такі дані можуть відрізнятися, причому іноді в колосальних обсягах.
Особи, які ухиляються від військового обліку, з'явлення за повісткою до ТЦК і мобілізації, до яких…
З наступного року Україна переходить на новий ДСТУ, що регламентує зовнішній вигляд і роботу автомобільних…
В Україні поки що немає покарання за використання літньої гуми взимку, але отримати штраф водії…
Зима несе з собою масу неприємних ризиків і проблем українським автомобілістам, які вимагають максимальної концентрації…
У минулому знайти якісну охолоджувальну рідину було непросто, тому водіям доводилося вдаватися до різноманітних хитрощів,…
Гібридні модифікації автомобілів сьогодні часто сприймаються більше як транзитний перехід на шляху до повної електрифікації,…