Угар моторної оливи: чому це відбувається і як уникнути проблем

Угар моторного мастила – одна з найпоширеніших і водночас ігнорованих проблем серед автомобілістів. Непомітний для водія процес може перерости в серйозну загрозу для роботи двигуна і обернутися дорогим ремонтом. Розбираємося, в чому причини чаду оливи і як із цим справлятися.

Читайте також:

В Україні готують нові «зимові» штрафи для водіїв: за що каратимуть

Навіщо водії зі стажем раніше возили в машині сіль

В Україні водіїв позбавляють прав за неправильні номери на авто: хто під загрозою

Чому угарає мастило?
Процес чаду моторної оливи виникає, коли олива потрапляє в камеру згоряння і згорає разом із паливною сумішшю, або випаровується під впливом високих температур. Для більшості автомобілів незначне зниження рівня оливи між замінами – нормальне явище. Однак надмірна витрата сигналізує про несправності.

Основні причини угару моторного мастила:

Знос поршневої групи. Зношені поршневі кільця і циліндри втрачають герметичність, що дає змогу оливі потрапляти в камеру згоряння. Це особливо характерно для автомобілів з великим пробігом.

Проблеми в системі вентиляції картерних газів. Засмічення клапана PCV або шлангів системи збільшує тиск у картері, через що масло видавлюється в циліндри.

Неправильно підібране мастило. Використання оливи з невідповідною в’язкістю або сумнівної якості прискорює її випаровування, особливо в спекотних умовах або за інтенсивної експлуатації.

Жорсткі умови експлуатації. Постійна їзда на високих обертах, різкі розгони або робота в екстремальних кліматичних умовах призводять до перегріву оливи та підвищення її витрат.

Порушення герметичності масляної системи. Протікання через сальники або прокладки також можуть здаватися чадом. Особливо часто це трапляється в старих автомобілях.

Особливості конструкції двигуна. Турбовані мотори і двигуни з високим ступенем стиснення висувають підвищені вимоги до оливи, що збільшує ймовірність її угару.

Як мінімізувати угар?

Щоб уникнути підвищеної витрати масла, важливо дотримуватися простих правил:

– Регулярно перевіряти рівень масла, особливо перед далекими поїздками.

– Використовувати масло, рекомендоване виробником.

– Проводити діагностику системи вентиляції картерних газів.

– Стежити за станом сальників, прокладок і ущільнювачів.

– Уникати тривалої роботи двигуна на високих обертах і перегрівів.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти