Categories: Статті

Українські поліцейські можуть залишитись без патрульних машин

Патрулювати пішки – сумна та не така вже й нереальна перспектива для українських поліцейських. Машин в автопарку копів стає все менше й менше. Розбитих Пріусів незабаром стане більше, ніж тих, що на ходу. Чому службові авто ніхто не ремонтує?

Більше тисячі Тойот, кілька сотень Хюндаїв та Рено і навіть позашляховики – автопарк національної поліції за три роки отримав майже 2000 новеньких сучасних машин. Утім, станом на березень 2018 року, кожна шоста із них перетворилася на металобрухт.

Раніше ж поліція, міліція ще, їздила на Ланосах, на ще автомобілях радянських. У них були власні автотранспортні підприємства, власні гаражі, де вони це ремонтували. Пріус – це доволі дорога машина, яка коштувала мільйон гривень. Яку не можна поремонтувати за допомогою гаєчного ключа і кувалди.

Михайло Каменєв, експерт асоціації українських моніторів дотримання прав людини

Згідно результатів звіту рахункової палати, патрульна поліція має на балансі 1876 автомобілів: 1196 – Пріуси. 313 машин не працюють, через пошкодження, отримані внаслідок ДТП. Ще 79 не експлуатуються через технічні несправності.

З такою тенденцією, поліцейським вже через три роки не буде на чому їздити.

Якщо машини б’ються, особливо патрульні, це ознака того, що поліція працює. Після пошкодження має бути відлагоджена система, як їх ремонтувати. Рахункова палата каже, що є випадки, коли на ремонт автомобіля витрачається більше, ніж вже є його балансова вартість.

Тарас Гук, експерт з поліційного права

До того ж, відремонтувати ще більш-менш вцілілі авто, не так то й просто. Бо ж у патрульних машин відсутнє КАСКО. Лагодити їх бюджетним коштом можливо лише через проведення довготривалого тендеру. Аби хоч якось втриматися на плаву, патрульні Пріуси частенько роз’їжджають по гаражам.

Поліція на самому початку роботи застрахувала ці машини. Там була страховка на всі машини, це доволі великий був договір з відомою страховою компанією. Але буквально пройшло кілька місяців і страхова компанія відмовилася, виплатила доволі суттєвий штраф-компенсацію.

Михайло Каменєв, експерт асоціації українських моніторів дотримання прав людини

Змінити ситуацію міг би і ретельніший підбір кадрів, що сідають за кермо. Варто звернути увагу керівництва і на графік роботи та зарплатню поліцейських. Адже брак кадрів перекладає на плечі копів добрячий пласт додаткової роботи.

Джерело: 2+2

Recent Posts

В Україні різко подорожчала обов’язкова послуга для водіїв: за що треба доплатити

З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…

19.12.2025

Три звички водіїв, які непомітно вбивають автомобіль

Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…

19.12.2025

Не пив, а права втратив: вживання якої їжі може «завалити» алкотест для водія

Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…

19.12.2025

ТОП-10 звуків в автомобілі, що не можна ігнорувати – попередження від майстрів

Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…

19.12.2025

Чому сучасні автомобілі досі використовують свинцево-кислотні акумулятори

Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…

19.12.2025

Названо головні помилки водіїв, які найчастіше призводять до ДТП

Причинами ДТП, як відомо, можуть бути як об’єктивні, так і суб’єктивні фактори. Однак найчастіше до…

19.12.2025