Статті

Не робіть так: 4 помилки, які вбивають “механіку” на автомобілі

Використання механічної коробки передач (МКПП) вимагає певних навичок і уважного ставлення до її особливостей. Однак, багато водіїв припускаються помилок, які можуть значно скоротити термін служби трансмісії. Розглянемо чотири найпоширеніші помилки, які можуть призвести до пошкодження трансмісії.

Неправильна робота зі зчепленням
Правильне використання зчеплення є ключовим фактором для довговічності МКПП. Водії, які не повністю витискають педаль зчеплення під час перемикання передач, можуть спричинити серйозні проблеми. Неповне роз’єднання зчеплення від двигуна призводить до деформації зубів синхронізатора і підвищеного зносу куліси важеля перемикання передач. Це також може пошкодити блокувальні кільця.

Крім того, багато водіїв мають звичку тримати ногу на педалі зчеплення під час зупинки на світлофорі. Це може спричинити швидкий знос вижимного підшипника, оскільки зчеплення перебуває в напіввитиснутому стані, що створює непотрібне тертя та перегрів механізму.

Регулярний “притиск” зчеплення
Тримати ногу на педалі зчеплення під час руху – ще одна поширена помилка. Легке торкання педалі зчеплення призводить до його часткового прослизання, що спричиняє зношування фрикційних накладок і перегрів механізму. Це також може пошкодити вилку і вижимний підшипник. Сильне натискання на педаль зчеплення викликає часткове розмикання дисків, що погіршує зчеплення з дорогою і знижує тягу автомобіля.

Старти з пробуксовкою
Різкі старти з пробуксовкою завдають значної шкоди зчепленню. Постійне різке рушання з місця призводить до пригорання фрикційних накладок зчеплення і виділення характерного неприємного запаху. Згодом це призводить до деформації різних елементів зчеплення, включно з підшипниками і самим диском, що може потребувати дорогого ремонту.

Перемикання передачі з першої на задню до повної зупинки
Перемикання на задню передачу або першу передачу під час руху автомобіля без повної зупинки – ще одна критична помилка. Це призводить до значних пошкоджень трансмісії, оскільки одне зубчасте колесо продовжує рухатися, в той час як інше намагається увійти в його зачеплення. Це спричиняє стирання торцевих частин зубів шестерень і супроводжується характерним “хрускотом”, що неминуче призводить до необхідності ремонту.

Recent Posts

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025

Suzuki готує новий дешевий кросовер: подробиці

Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…

22.12.2025